Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Dag 2 avklarad något mera medtagen

Av Sirpa - 24 juni 2014 07:53

Minns det sen tidigare gånger jag genomgått denna 13 dagars,att just dag 2 brukar vara ganska tuff.
Det var den:)

Kroppen har nu fattat att den inte får något socker och pyttelite kolhydrater.

På morgonen fick jag min njutningsfulla kopp med kaffe.
Det smakar gudomligt:)
En sockerbit till.
Den äter jag vid sidan om för jag har ju inte socker i kaffet i vanliga fall.
Inget mer än så till frukost.

Hade sedan en aktiv morgon och förmiddag.
Tog en promenad/jogg för att testa mitt bråkande knä.
Sedan bad i iskall pool +11 grader bara.Varm dusch direkt.

Planterade om tomater och fixade i dotterns trädgård.
Vädret är så varierat denna sommar,sol och regn avlöser varandra.

Vägde mig och hade redan gått ner mycket

Vikt idag 75.9

Till lunch idag fick jag så äta
1 tunn påläggsskiva skinka
2 dl Naturell Yoghurt
Sallad

Valde denna gång en jättegod och krämig yoghurt som smakade himmelskt i gommen.

[Bild]

Verkligen att rekommendera.
Yoghurt återkommer ju flera dagar så förpackningen står sig.
Salladen plockade jag färsk i dotterns land,jättegott att bara tugga till.
Titti katt fick också skinka:)

Straxt var det dags för mig att åka till jobbet.Plockade med de mat som middagen bestod av.

Kände en föraning av huvudvärk så jag tog mig extra kaffe.
Vet inte om det är tillåtet egentligen men hellre det än att få blixtrande huvudvärk.
Jag dricker mycket kaffe i vanliga fall.
Säkert 5-6 koppar på en dag.
Att gå ner så hastigt till bara en kopp blir kämpigt.

Självklart kan man med fördel trappa ner på både kaffe och socker dagarna innan för att få en lindrigare start,men jag vill inte göra så.
Rivstartar helst när jag väl kommit till beslutet att köra kuren.

Kände när jag kom till arbetet att jag var lite matt i benen.
Så kommer första effekten hos mig.brukar då försöka ta det lugnt för att inte slösa krafter.

Jag kör ju buss så det gick bra.
Middagen åt jag vid 17 tiden då jag hade matrast.

250 gram rostbiff
Sallad
1 frukt

Tog helt enkelt och virade in skivor av rostbiff i salladsblad och åt så.
Jag har ju som jag skrev igår lite svårt med sådana mängder kött.

Här kan man ju använda vilken sorts biff som helst.
Ibland fräser jag på lövbiff och kryddar gott men nu har jag då valt Rostbiff för enkelhetens skull.

Till efterrätt blev det en Nektarin.
Rejält mätt efteråt:)
Kändes så skönt att inte få ont i magen efter maten som jag haft de senaste månaderna.
Spelade ingen roll vad jag åt så kom värken och uppblåstheten.

Nu var magen nöjd och glad:)
Härlig känsla!

Den här kuren är suverän om man lider av sådana problem som jag har.
Tror att det kommer av vetemjöl och socker.

Hela dagen har jag en flaska vatten i närheten för att få nog med vätska i mig.
Mot kvällen började jag känna mig sugen på något att tugga.
Magen indikerade hunger.
Knorrade och sög.

Den är ju van vid att jag stoppar i mig någonting när suget kommer.
Nu blev det några munnar vatten istället.Funkade faktiskt riktigt bra.
Hade väldigt lite kunder så jag hade lugnt,att föredra när mattheten sätter in.
Tänkte och såg fram emot kaffet imorgon bitti och det hjälpte.

Detta är en tuff kur att komma in i men har man viljestyrkan och drivet så går det bra.
Det funkar att leva normalt under tiden.
Känner att mina uniformsbyxor redan sitter mycket lösare:)
Det motiverar också.

Kom hem vid midnatt och kände mig stolt och glad över att ha fixat dagen,
Endast en kopp kaffe som extra.
Det är bra!!

Ett litet tips.
Om det är så att det känns som krafterna absolut inte räcker och det måste ätas något extra.
Ät då av det som hör till kuren.
Absolut inget utanför!!!
Som idag tex så har jag kunnat ta lite yoghurt eller en frukt för att återfå krafterna.
Så inte vika av från menyn utan håll fast vid den!!
Det är viktigt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards