Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Dag i full rulle

Av Sirpa - 24 juni 2015 21:42

Onsdag morgon var jag uppe vid 3.30 redan.Ville få iordning allt inför den långa dagen som låg framför mig.

Kaffe, mat att ta med.
Sminkade och klädde mig med omsorg.
Vill vara tipptopp den sista tiden jag nu har kvar som heltidare.
Känns bäst så:)

Kom till jobbet 4.50 efter att först ha tankat bilen ute vid Bilia.
Körde igång morgonen med tomtur till Kungsör och därefter Köping, Skinnskatteberg.
Börjar tappa tjusningen med den vägsträckan så det känns bra att dra vidare på nya köräventyr snart.

Rast efter det och sedan körning på stan i Köping.
Denna dötrista linje som jag aldrig kunnat med.
Nu tre vändor på den...,
Var färdig på att gå upp i limningen innan det var klart.

In med bussen till garage.
Snabbt ombyte vid bilen till Nettbuss kläder och full rulle in till Västerås.
Förarmöte på Stadshotellet för Bus4you.

Kom flygande in med andan i halsen för det gick inte att åka från Köping i jättetrafik, parkera vid Bryggargården och gå till Stadshotellet på 30 minuter.
Hade mejlat chefen att jag kommer lite efter mötesstart.

Jättekul att träffa honom igen och ett gäng av mina nya kollegor.
Mötet rullade på.
Mycket blev avhandlat och ventilerat.
Intressant och lärorikt för mig som ännu inte kört ensam.
Höra vad som pågick och vilka inkörningsaktiviteter som gjordes.

Vi är ett brokigt gäng:)
Härligt!

Gav mitt anställningskontrakt och kvitton för kläder.

Vi satt i tre timmar med kort avbrott för kaffe och macka.

Nu känns det nära för mig:)
Att snart köra igång det helt nya.
Jättespännande och utmanande.
Är ivrig att komma igång så jag hoppas att jag får nån körning i helgen som uppvärmning.

Vill igång ensam även fast jag vet att det är en del kvar att öva på och lära in.
Tar allt vartefter.

Åkte sedan hem till Kungsör i hård eftermiddagstrafik.
Var jättetrött efter att ja varit igång i 12 timmar denna dag.
Kom hem och hade min bilparkering upptagen av någon som tyckte sig ha rätten till att stå där.
Gjorde inte mitt trötta jag glad direkt,
Parkerade vid skolan bredvid sålänge.

Kom hem helt förbi av trötthet.
Ur kläderna och i duschen.
Körde en maskin tvätt i källaren, då jag hade slut på underkläder.
Tiden rinner iväg så jag inte riktigt hinner med allt.
Gårdagen gick ju åt till jobb och sedan shopping av nya jobbkläderna och inhandling av skor.

Fick så flytta min bil till sin plats när tjyvparkeraren avlägsnat sig.
Hämta upp tvätten och hängde upp.
Stekte ägg till mackor och satte mig med kaffe och äggmacka.

Varvade ner för dagen då klockan var vid 18.30
Hade som plan att sova ett gäng timmar för att sedan åka med min vän K till Örebro med natturen.
Så har jag den också klar.

Lade mig och hade inget problem att somna trots allt oväsen ute.
Var så himla trött!

Vaknade för en stund sedan av ett vrålande fordon utanför och kan nu inte somna om direkt.

Dagarna som jag har kvar segar sig fram.Har ingen som helst motivation av att köra här i KAK längre.
Stämningen på depån är lika med noll och jag finner mig bara i vägen när jag är där.
Förstår att det påverkar hela situationen när vi är tre som lämnar depån på kort tid.
En fjärde kommer snart efter och jag vet två till som sökt annat arbete.

Något är gelt galet på den depån när förarna vallfärdar bort.
Hoppas företaget inser att det bör undersökas vad som är fel.
Eller inte!
Jag har ingen lust att engagera mig längre.

Lägger min energi hellre på det nya och kreativa.Där alla ror båten åt samma håll.
Hjälps åt och sammarbetar.
Sådant gäng vill jag höra till.
Jag behöver go i tillvaron för att motiveras.

Känns helt rätt att lämna det gamla och börja på nytt.
Jag har trivts jättebra sålänge det varade och tar nu steget vidare, till det okända:)

Nu ska jag försöka vila en stund till,
För när Örebrosvängen är klar och vi åkt hem så är det dags för mig att köra mitt eget arbetspass för dagen.
Börjar 5 så jag åker direkt till depån när K åker hem till sitt och sover.

Ibland måste man offra lite för att få allt att gå ihop.
Jag är öppen för lösningar ständigt.
Planerar och donar för att få allt korrekt i slutänden.
Så även nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards