Alla inlägg under augusti 2017

Av Sirpa - 31 augusti 2017 23:17

Idag fick jag och sambon möjlighet att åka till gymet samtidigt och träna.
Jag skulle börja jobba först av oss, så det var bara för mig att ta med allt som behövdes för min arbetsdag.

Testade att köra ett fettförbränningsprogram på ett av löpbanden.
Drog på lutningen genast med 5 steg.
Sedan gick jag i varierat tempo i olika grader av lutning, i en timme.

Testade jogga lite.
Kul var det och svårt att låta bli att dra på och springa lite.
Skynda långsamt.
Mer vikt skall bort innan jag löptränar nåt.
Bygga bättre muskler och flåset

Jag var jättenöjd efteråt.
Sambon körde mig till jobbet.
Jag duschade där och bytte om.
Drog igång arbetsdagen efter det

Av Sirpa - 31 augusti 2017 21:43

Idag hände det igen.
En kund frågade mig om min arbetsgivare hört av sig till mig.

Jag svarade förvånat att det har denne inte gjort... Varför frågan?

Jo för att kunden hade kontaktat kundtjänst och berättat hur de tycker om mig som förare.
Med mitt bemötande, goda och tydliga information och proffsig körning.

Kunden ville att det skulle framföras till mig så jag får veta vilket bra jobb jag gör.

Att jag är en ambassadör för företaget, mer än någon annan reklamkampanj.


Varför får jag inte detta till mig från min arbetsgivare????

Detta gör mig oerhört ledsen att inte ens kundens begäran är värd något.

Mina kunder är helt underbara och jag är så stolt och glad över att få vara en del av deras resa.

Tack snälla rara ni, som tar er tiden att höra av er och även ni som sedan frågar om jag fått ta emot erat beröm.

Detta har nu hänt många gånger.

Jag är lycklig över att kunderna själva berättar när det inget är värt från annat håll.

Mina kunder gillar mig och mitt sätt att leverera, det gör mig glad och lycklig

Då vet jag att jag lyckats :)

Av Sirpa - 31 augusti 2017 07:48

Det är väl nu det sägs att hösten börjar.
Vid övergången till September.

Det är bara att titta ut, denna Torsdagsmorgon. Regnet vräker ner.
Mörkret igår kväll föll tung utanför vår härliga balkong, medans jag trött och dåsig, efter en aktiv dag, låg i soffan under en skön pläd och väntade på min älskade sambo, som slutade jobbet 23.20

Hösten tycker jag om.
Just mörkret på kvällarna, då det blir läge att tända levande ljus och bara varva ner.
Mig ger ljusens lågor ett inre lugn.
Känns lättare att bara koppla av och inte måst prestera mera den dagen.

Idag och fredag blir det inte så, då vi båda har kvällspass på jobbet.
När jag är i nedkopplingsfasen så befinner jag mig troligtvis på rull mot Arlanda.
Sedan väntar en trött hemfärd innan det är dags att parkera bussen och cykla hem.
Det hinner bli sent och väl hemma är det sängen som står på tur.

Tar en stund att koppla ner arbetsdagen och komma till sovro.
Där kan det hjälpa med levande ljus och något varmt i magen.
Kärestan slutar en timme efter mig, så vi får sova tillsammans iallafall och det känns bra.

Denna sista sommarmånad Augusti, har gått väldigt fort.
Mycket har hänt, som vanligt och för min del har saker lättat upp.
Oron på jobbet kvarstår och den tär hårt på oss båda.
Att inte veta hur det kommer se ut.
Om vi återigen behöver byta arbetsgivare.

I stunden känner jag inte för att byta.
Vill hellre landa i någonting hållbart och tryggt.
Vi har nu fått en del information som inte säger oss speciellt mycket, men det låter som Nobina kommer satsa på oss och det känns ju lovande.

Sedan hur det skall gå till har vi inte en susning om.
Beslut tas ovanför våra huvuden och vi förare görs inte delaktiga i någonting av detta.

Osökt går mina tankar till företag som månar om sina anställda.
Som lyssnar och tar till sig.
I dagens läge finns det nog inte många sådana företag.

Vår önskan är att så snart som möjligt få bli delgivna, hur tankegångarna går om vår framtid.
Hur läggs allt upp, kommer vår stressade tillvaro att tas på allvar och förändras.
Finns det en chans till att få en ledning som jobbar med oss och inte över våra huvuden.

Diplomatiskt korrekta svar är jag döless på när det gäller svar på mejl och frågor vi sänder.
Korten på bordet så vi vet vad som gäller och svar på vår oro.
Därifrån är det ju sedan upp till oss hur vi hanterar detta.

Själv gav jag ett förbättringsförslag igår till vår fd depåchef. Om huruvida jag själv kan sträcka mig till att arbeta.
En ide som skulle gynna oss alla på depån och även underlätta för trafikledningen.
För mig själv skulle det innebära mera arbete men detta i struktur och rätt tid på dygnet för mig som individ.
Jag skulle prestera som bäst då och det på en tidpunkt då kollegorna sover ännu.

Vi får se vad som händer.
Funderar på att även mejla till vår nya blivande chef om detta.
Gårdagens samtal skulle fd chefen lyfta vid planering framöver.

Nu blev det mycket skrivet om jobbet.
Den upptar ju stor del av vår tid, tankeverksamhet och vår energi.
Ett utflöde av energi som är onödig kan jag känna.
En förändring måste till.

Min träning har varit toppen den månad som gått och även defragmenteringen av min kropp.
Såg mig i spegeln igår och kan skönja den vältränade kroppen, under fettet som minskar dag för dag.
Grunden ligger ju däruder och bara vill fram nu.
Det ska den :) sakta men säkert ger mina ansträngningar en bra effekt.
Motivationen ökar, vartefter stegen blir lättare.

Kommer att under nästa vecka att prova jogga lite och se hur kroppen svarar.
Känner mig ännu för tung för att ge mig på mera än så.
Löpningen får vänta lite till.
Först styrka och uppbyggnad innan jag ger mig på att belasta knän och höfter med löpsteg.
Några veckor till.

I stora drag det viktigaste från Augusti på pränt i stunden.
Idag skall jag till gymet innan jobbet och duscha där.
Tänkte att kärestan skulle hjälpa mig på gymet med lite styrketräning.

September månad
Du är välkommen

Av Sirpa - 30 augusti 2017 22:11

Dagens träningspass sög så hårt på mig energimässigt i kroppen att jag valde äta lite extra.
Har nog ätit ca 500 kalorier mer än under de snart tre veckor som jag levt på få kalorier.
Det innebär att idag fick jag nog i mig nästan min dagsförbrukning.

Tänker träna tillsammans med sambon på gymet imorgon förmiddag, innan jobbet och då går det åt extra.
Sedan skall jag ju orka jobba till efter 22 på kvällen.

Känner en viss oro hur min ork skall räcka.
Jag som är så kvällstrött.

Åt mera protein idag.
Lite nyttigt bröd, proteinpudding... ca 1 dl.
Vart genast jättemätt.
Märks att magsäcken krympt till väldigt liten.

Om en timme kommer min älskade sambo hem. Vi har inte setts mycket denna vecka.
Ska bli härligt att få prata med varann live, inte bara i telefon

Av Sirpa - 30 augusti 2017 21:23

Jag älskar ju orkideer av olika sorter.
Har nästan bara sådana inomhus i vår lägenhet.

Fick ett gäng när jag fyllde 50 och de blommar ofta och länge.
Denna gång har de så mycket blommor och så praktfullt stora.

Av Sirpa - 30 augusti 2017 18:52

De små ynkliga plantor jag tog hem.från min yngsta dotter är nu kraftfulla och blommar för fullt.
Väldigt sent men sålänge värmen består så kommer de att ge tomater

Av Sirpa - 30 augusti 2017 17:03

När jag kört klart idag så blev det toatömning och genomspolning av denna.
Skulle sedan köra in bussen i tvätthallen när en Axelssonförare kom och skulle låna vår buss till en av deras skolkörningar.
De var en buss kort.

I vanliga fall är det vi som lånar bussar av dem :) Kul med omvända roller.

Bytte om och cyklade till gymet.
Avverkade ett superbra pass.
Med högt motstånd och kraftig lutning, pressade jag på en timme på crosstrainern.
Var jättenöjd och trött efteråt.
Inte helt slut som förra gången

Gillar verkligen detta gym.
Alla jobbar på med sitt och det är ständigt en hel del som tränar där.
Mest skrotlyftare som min egen älskling.

Cyklade hem till dusch och mat.
Det bleb kantarellsoppa och bagel med lite ost.
Sååå gott!

Av Sirpa - 30 augusti 2017 11:43

Idag har jag en väldigt annorlunda körning.
Har en långmerca och dubblerar dubbeldäckarna som kör mellan Västerås och Eskilstuna.
Mälardalens högskola.

Har första turen 8.00 från Västerås, vid behov.
Det fanns stort behov idag. Fick med 40 studenter och lärare.

Sedan en väntetid på nästan 3 timmar i Eskilstuna.
Letade fram ett bra ställe att stå och vänta, med hjälp av min sambo.
En bussparkering väldigt nära centrum.

Därifrån blir det enkelt att köra runt kvarteret bara och tillbaka till järnvägsstation där jag sedan dubblerar igen mot Västerås.

Kommer köra fram före ordinarie buss.
Fylla upp och sedan åka.

Efter ankomst och avsläpp i Västerås blir det fordonsvård på depån, innan dagen är slut.

Dvs arbetstid från 7.20- 14.00
Skönt med lite lindrigare dagar.
Jag behövde det idag då det varit så stressiga pass i två dagar.

Jag har inget emot att tvätta, städa, tömma toa på bussen, bara jag får betalt för det jag gör.

Passade på att låsa bussen och handla lite på Willys på min rast.
Botaniserade bland nyttigheter och läste innehållsförteckningar noga.

Hittade lite spännande som jag skriver om senare.
Nu starta buss och snart köra fram och lasta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards