Alla inlägg under januari 2018

Av Sirpa - 31 januari 2018 22:05

Om några timmar är Januari månad slut och Februari tar vid.
En månad av det nya året har redan gått.
Känns konstigt...

Som att jag missat något.

Säkert har det att göra med mitt mående.
Den ger mig känslan av att inte uträtta någonting av värde, dagarna bara flyter in i varandra.

Att börja med det nya jobbet ger ju nya inputs, som är nödvändigt för mig. Annars får jag spel härhemma snart.
Önskar och ber bara att mina krafter kunde komma åter i lite snabbare takt.

De räcker ju i stort sett fram till lunch, för att sedan plötsligt bara dyka i botten.

Imorgon har jag bestämt mig för att ta en promenad. Antingen direkt på morgonen eller efter att jag jobbat mina timmar.
Idag har jag inte stoppat näsan utanför dörren.

De två dagarna i Jönköping var bra.
Trivdes med allt.
Hade jag varit vid full vigör så hade jag garanterat tagit en riktigt lång powerwalk runt om i stan.
Nu blev det besök i kyrkan iallafall.

Det blir spännande att se vad Februari har i sina gömmor.
Både min son och svärdotter fyller år.
Jag skall på L s begravning i Nora och den 13:e är det ykb utbildning i Uppsala.

Så det är en del bokat redan.
Sedan väntar vi på svar om byte av värmepump i husvagnen, hur mycket det kostar.
Det företag vi kollat med var så grymt dyra.

Nu är det kväll och jag är yr och jättetrött.
Det tjuter i öronen på mig och huvudet är tungt.

Tack Januari!!

Av Sirpa - 31 januari 2018 17:20

Loggade in imorse i datorn och satte igång och jobbade.
Hankade mig fram så gott det gick.
Inte lätt med allting nytt och främmande.

Var i kontakt med P i Jönköping massor med gånger om olika handhavanden av ärenden.

Tog en dusch för att komma ifrån en stund och vila hjärnan.
Det tar på krafterna rejält med all inlärning.
Skrev på Engelska till kunder och det var inte så enkelt.
Fick ta hjälp av översättning.

Sakta men säkert kommer jag in i det som blir mitt arbete, åtminstone ett tag.
Fick lov att pausa några gånger så de fyra timmar jag jobbade drogs ut under fler timmar.

Var helt färdig till sist men kände att jag lärt mig behärska vissa uppgifter, så det fick räcka för idag.

Mina första egna 4 timmar är fixade och det känns bra.
Men jösses vad slut jag är i huvudet och krafterna.
Huvudet värkte och yrseln gjorde att jag tog en Alvedon, åt lite och sedan gällde vila och inget annat.
Lade mig i soffan och somnade till en stund.

Känns bra att ändå kunna göra nytta.
Även fast det knappt ens är på halvfart.

Vi skulle ha besökt goda vänner i eftermiddags men de avbokade pga förhinder.
Lika bra det då jag ändå var så knockad.
Mitt halsonda som gjorde sig påmind imorse har gått över under dagen.
Vet inte vad det var.

Imorgon kommer jag jobba mina timmar och noga inpränta allt jag lär mig.
Var ännu trött idag efter utbildningen och resan från mån-tis.
Är nog piggare imorgon.

Av Sirpa - 31 januari 2018 07:31

Hörde när sambon gick upp imorse men fortsatte sova sedan.
Vaknade sedan straxt innan 7, yr och vinglig.
Ont i halsen av någon anledning.

Hade sovit över 9 timmar igen, fullständigt medvetslös sömn.
Helt slut bara av att vara iväg på det jag gjorde i Jönköping.

Vart har min ork tagit vägen?
Den borde ju hitta tillbaka hem snart igen.

Tog mig ut i köket för att få i mig medicin, mata Ville och förse mig med en kopp kaffe.
Jätteyr i huvudet.
Obehagligt!

Ligger nu och intar mitt kaffe och messar med kärestan som har kaotiskt på jobbet, som vanligt.
Buss sönder, körde den till verkstad på andra sidan stan med larm tjutande för fullt.
Lånebuss väntande turligt nog. Men han kommer bli försenad.

På radion varnas för avstängning av den väg han ska åka. Trafikolycka.
Det snöar för fullt.
Jag är glad att jag inte måste vara ute i detta kaos med min yra skalle och knappa ork. Skulle nog tuppa av i stressen.
Kanske vid ratten dessutom.

Straxt skall jag gå upp och ta på mig något bekvämt, för att sedan starta igång datorn och försöka ta mig in på vårt wifi härhemma.
Hoppas jag fixar det.
Är ju inte direkt nåt datasnille :)


Av Sirpa - 30 januari 2018 19:42

Kom hem i eftermiddags från mina två utbildningsdagar i Jönköping.

Jättekul och givande men också för mycket för min ork.

Kom hem vid 16 tiden och fullkomligt trillade in genom dörren.
Jättetrött!!
Bytte om och åt lite, försökte packa upp väskan men det slutade med att jag slocknade i soffan en stund.

Vaknade alldeles vimmelkantig...

Ville katt var lite fundersam över vart mormor varit. Han nosade på min väska och sakerna.
Datorn med tillbehör hamnade på köksbordet, som blir min arbetsplats ett tag framöver.

Hann drömma att jag svarade på kundsynpunkter på löpande band och åtgärdade problemställningar.
Jobbet följer med in i sömnen.

Nu har jag ätit igen och ligger under en mysfilt i soffan, ser på tv och väntar på min käresta som snart kommer hem.

Jag funderar över wifiuppkoppling imorgon inför mitt arbete.

Längtar efter att gå och lägga mig för natten.
Känner mig grollig och lättretlig när jag är trött.
Inte bra!
Men jag är ju faktiskt bara människa jag med.
Dessutom med en väldigt begränsad ork

Av Sirpa - 30 januari 2018 17:38

Efter frukosten imorse på hotellet så packade jag det sista och checkade ut.
Gick till RC och det sista vi skulle gå igenom, jag och P.

Loggade in mig i datorn som sedan skulle med hem och tog hand om några kundärenden.
Gick bra, även fast jag hade fullt sjå att lära mig systemet och alla uppgifter som skulle in noga, för att få det rätt.

P hjälpte mig när jag fastnade.
Sakta och noga hankade jag mig fram, för att ha något i bagaget inför att gå in själv hemma imorgon och uträtta det jag klarar och hinner på de 4 timmar jag kommer att jobba, till att börja med.

Kände mig stressad över att hinna lära mig så mycket som möjligt idag.
Detta satte sig på orken och jag kände hur trött jag började bli, innan det ens var lunchtid.

Vid jobb hemma sedan blir det vila lite oftare som gäller.
Fikade med P och köpte med mig macka från Pressbyrån för att få något i magen på tåget hem.

Gick på mitt tåg 12.00 och bytte sedan i Falköping.
Det var jättefint soligt vinterväder.
I Falköping ganska mycket snö.

Stod i 15 min i Falköping i kylan och solen.
Klev sedan på tåget hem till Västerås.

Jag är ingen tågåkare.
Gillar det inte, hur jag än försöker.
Jag sitter illa, det är ett himla babblande i telefon och knappande och knackande på datorer.
Känns som man sitter på ett kontor på räls.

Jag vill ha lugnt när jag reser.

Det äts överallt och lukten av olika sorters mat blandas med stinkande rapar och sopor som åkt med ett tag i påsarna vid sätena.
Tåget rycker och knycker, det kränger och sliter.
Jag är helt klart bussåkare.
Det är flyt i bussåkning och mycket lugnare.

När vi väl kom till Västerås var jag helt slut.
Hade svårt att ta mig ut ur tåget med min väska, var så orkeslös.

Skitjobbigt!!

Detta blev för mycket för mig med två dagars utbildning, även fast vi begränsade tiden till halvtid.
Resan tog kraft som jag inte hade.

Väntade in min käresta som körde hem mig, innan han började sitt andra pass för dagen.
Tur att han fanns i närheten tillgänglig, annars hade jag fått problem.

Yr i huvudet och genomtrött klev jag in hemma i lägenheten.

Jätteintressanta och roliga dagar i Jönköping.
Givande och motiverande dagar..
Önskar jag kunde få komma åter i orken snart....

Av Sirpa - 30 januari 2018 17:09

Glömde att skriva in i inlägget från imorse, där jag berättade om det smarta nyckelbandet med en liten karta, över joggingstråk i stan.

I rummet, vid sänggaveln, snyggt upphängt på väggen i en hållare, hängde hantlar i två olika vikter.
2 och 4 kg.

Toppen!

Dessutom har ju detta hotell gym, relax och bubbelpool på nedesta plan.
Var inte ner och tittade denna gång.
Hade lite mycket ikring mig och jag tränar ju inte just nu, när jag är sjuk, så det fick vara.

Av Sirpa - 30 januari 2018 14:37

Vana trogen, vaknade jag tidigt imorse.
Hade mobilen på väckning men vaknade innan.
Efter en god natts sömn var det riktigt gott med en kopp kaffe i sängen.
Vattenkokare och instantkaffe fanns ju att tillgå i rummet.
Passade mig jättebra.

Tittade ut i den mörka morgonen. Jönköping var på väg att vakna till.
Kyrkan låg i mörker.
Den skulle vara oerhört vacker på natten också med fasaden upplyst.

Bloggade och njöt av mitt kaffe.
Såg mig omkring i det lilla mysiga rummet jag fick ha denna resa
Jag tycker ju om rött. Så igenomtänkt med belysning och allt.
Ordentliga gardiner att dra för.
Dämpade mattor.

Det som fanns extra dessutom som tilltalade mig, var ett nyckelband med en liten karta över en joggingsträcka i stan.
Så smart!
Bara att hänga på sig den och springa iväg, utan att komma vilse.
Skulle passa mig perfekt om jag tränade.
Har ju så dåligt lokalsinne.
Dessutom två sträckor, bara att välja.

Fortsatte slöa i sängen en stund till innan dusch.
Skönt att slippa ha bråttom.
Klädde mig, sminkade och packade.

Gick ner för att äta hotellfrukost som jag älskar.
Inte behöva göra själv.

Av Sirpa - 30 januari 2018 06:07

Efter min lilla tur till mataffären igår, här i Jönköping centrum så gick jag runt kyrkan som är granne med hotellet.
Tog foton och chansade på att den var öppen.
Till min stora glädje var den det :)

Gick in tyst och försiktigt då jag hörde orgelmusik där innifrån.
Så vacker kyrka!
Mäktig, katedrallik och helt underbar.

Jag älskar kyrkorum och kan gå där länge, länge, men nu fick det bli bara innanför dörren.
Jag var så trött och kände hur krafterna tröt för varje steg.
Kyrkan gav mig lite energi men framförallt glädje, hopp och framtidstro.

Stod kvar en stund och lyssnade på orgeln.
Njöt och bara tog in känslan av frid och ro.
Ville sätta mig en stund men vågade inte, då jag inte var säker på om jag skulle orka ta mig till hotellet igen.

I en stilla bön bad jag om styrka och mod att gå vidare i det som livet nu hade i beredskap för mig.
Bad för mina nära och kära....

Gick åter till hotellet och pratade en stund med den trevliga kvinnan i receptionen.
Hon kunde berätta mera om kyrkan och om Jönköping som stad.
Vad som fanns att se och för mig väckte det en nyfikenhet.
Jag vill hit igen nån weekend på sommaren och känna in staden, helt klart.

Uppleva en Högmässa i denna underbara kyrka.

Sofiakyrkan i Jönköping

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards