Alla inlägg den 15 juni 2019

Av Sirpa - 15 juni 2019 11:37

Kunde sova natten till Lördagen riktigt bra.
Fick ordentlig djupsömn.

Förstår nu efteråt att de dagar jag körde till Stockholm med allt vad det innebar, tog hårt på mina krafter.
Det låg nån gnagande oro inför varje dag, huruvida trafik och framkomlighet skulle vara. Tider att passa varje dag och tajt uträknade givetvis.
Likaså detta letande av parkering att stå på med bussen i ett knökafullt Stockholm.

Nu när detta är över lägger sig lugnet inom mig igen och jag sover ordentligt.
Förkylningen som legat och grott några dagar har stannat upp och förhoppningsvis blir det inte mera än de nysningar och hostan som retar emellanåt.

Tog en kopp kaffe i sängen imorse, gav Nova frukost och sedan blev det träningskläder på och ut i den soliga morgonen.
Det var skönt i skuggan och jättevarmt i solen
Gick igenom centrum, ner till Mälaren.

En hel del människor var ute och rörde på sig innan dagen blev för varm
Mysig syn över vattnet där andmammor simmade med sina små duniga ungar i en rad efter sig.

Gick vidare bort till Stora Coop och handlade hem vattenmelon och gott bröd samt lite annat som behövdes hem.
Lite för tungt att bära så jag styrde stegen hemåt.
Det landade på 6000 steg iallafall som kändes lagom med mina otränade ben.

Duschade innan gofrukost på balkongen i den blomstrande grönskan.

Diskade medans jag funderade över dagen som väntade.
Jobbar eftermiddag/kväll.
Vsk fotboll herrar A laget hade match i Degerfors och jag ska köra dem dit och hem.
Gillar Vsk körningarna.

Grejade med balkongens växtlighet.
Måste köra iväg en del av blommorna hem till mamma då jag ska jobba utomlands i 10 dagar snart.
Nova kommer att tas omhand av mina barn.
Hon kommer ha det jättebra.
Men jag kan inte begära att blommor som behöver mycket vatten ska tas omhand av någon som inte ens är intresserad av växter.

Mamma tar gärna emot dem.
Då blir det blomsterfägring på hennes balkong också.
Likaså kommer hon att kunna äta av jordgubbarna som snart mognar.

Resten av växterna får vara hemma oxh vattnas av Novas skötare.
Min son kommer även att bo här en del av tiden så det blir jättebra.

Planerar min resa med omsorg så inget förfars. Kommer lägga in räkningar för betalning då jag blir borta över månadaskifte.

Behöver tvätta alldeles dagarna innan så jag får med nog med kläder för de dagarna.
Jobbkläder självklart.

Nu vila en kort stund innan det bär iväg för iordningställning av bussen inför avfärd till Degerfors.

Av Sirpa - 15 juni 2019 07:38

Igår Fredag fick Nallen och jag jobba på ordentligt några timmar.

Först hämtade vi folk från Stadshotellet och körde ut till Kungsbyn. Det var flera bussar med på detta uppdrag.
Vi stod jättemycket i vägen då det är trångt där vid torget
Men det gick med gott samarbete med folk.

Körde ut till Kungsbyn som är ett mysigt ställe.

Sedan blev det för mig full rulle mot Köping och skjutsning av studenter.
Hann in en stund på depån i Hallatahammar för att prata lite med kollegorna där.
Fick tårta då det bjöds på av en kollega som går i pension.

En av mina goa chefer påbörjade sin 4 veckors semester också så det var mysigt att vinka hejdå till henne och tillönska en fin sommar.
Väl unnad semester som hon och maken jobbar och sliter ständigt.

Satt även och pratade med en ny kollega som är under upplärning
En tjej :) Jättebra!
Fler tjejer behövs.

Sedan åkte jag till Köping med Nallen
Där hade det varit studentfirande under dagen med spår kvar längs gatorna i form av tutor, ballonger och blommor.

Torggatan avstängd så jag fick åka runt för att ta mig till stället där alla studenter skulle hämtas.
Vi blev 4 bussar totalt.

Nallen och jag hade med oss många härliga, glada och goa studenter till Westerqvarn i Kolbäck.
De sjöng Sommartider och hade jättetrevligt i bussen.
Så fina i sina studentmössor och jättefina kläder.

Inget skräp kvar efter dem alls.
Toppenungdomar som tog sitt ansvar när jag berättade att det var jag som städade min fina buss.
Inte en burk eller flaska kvar.


Jag grattade dem till studenten och tillönskade en fin kväll och att vara rädda om sig.

Körde hemåt nöjd och belåten efter två fina körningar med min Nallen.

Av Sirpa - 15 juni 2019 07:16

Jag var ledig från jobb i Torsdags. Det var Lillans skolavslutning.
Hon slutade första klass och det var verkligen värt att fira då det inte är så lätt för henne med allting.

Hon är en fantastisk liten kämpe mitt älskade barnbarn.
Livet har inte varit snällt mot henne och hon axlar ett liv som ger henne stor styrka redan från barnsben.
Hon har fått uppleva mycket mer än något barn skall behöva göra.

Skolan tågade i ett långt led från Nytorp till Hembygdsgården i Surahammar.
Det var en kylig och regnig avslutningsdag.
Mycket människor, sång och mängder med kramar.

Efter avslutningen blev det så fika och lite presenter hemma hos henne.
Jag åkte dit i förväg och såg till att allt var klart inför gästerna.
Hennes moster kom med ett stort lass jordgubbar.

Vi fikade och pratade om allt mellan himmel och jord. Kusinen och hennes morfar var också med.

Sommar, sol och jordgubbar väntade min lilla tösabit.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards