Alla inlägg den 17 juni 2019

Av Sirpa - 17 juni 2019 06:13

Söndagen fick verkligen bli en rejäl vilodag.
Både jag och Nova var trötta.
Det var varmt och kvavt hela dagen, precis som Lördagen varit och det tar enormt på mina krafter iallafall.

Jag var bara iväg till jobbet och hämtade mitt förarkort som blev kvar i färdskrivaren på bussen natten innan.
Likaså lite grejer i ett fack som jag av trötthet helt enkelt inte tänkte på.

Skönt att bara glida omkring i en luftig klänning.
Kom sedan hem och åt frukost, en sen sådan. Sen var jag bottenlös hela dagen.
Åt både lunch och mellisar och middag.
Alldeles för mycket med tanke på att jag inte rörde på mig.
Kändes som energin behövdes.

Låg i soffan och dåsade i timmar.
Somnade till tre gånger och hostade mycket.
Det har legat en förkylning och jäklats med mig under hela veckan och den kändes än mera nu när jag var ledig och inget gjorde.

Var moraliskt och känslomässigt stöd för min yngsta dotter som nu har en så sjuk och gammal katt att hon måste somna in idag.
Gå över Regnbågsbron till sina kompisar som väntade på henne där.
Hon har fått en plågsam tandsjukdom och njurarna börjar ge upp.
Hon är så gammal att åtgärder inte går att vidtaga.
Bästa är att hon slipper sina plågor

Just denna bit är en djurägares mardröm.
Att måst ta farväl av en familjemedlem och dessutom ta beslutet själv.

Ett starkt beslut gjort i stor kärlek.

Jag ska straxt åka iväg hem till henne och Lillan så vi kan tillsammans fara till Strömsholms smådjursklinik.

Jag själv ska sedan jobba i eftermiddag och kvällen.

Igår rensade jag undan växter på min balkong
Penseerna börjar på att vara överblommade för säsongen. Klippte ner dem och ska fixa bort jord och sådant vartefter.
De hårda slagregn som kommit ner under senaste veckorna har förstört mycket av mina balkongblommor
Det vräker ner vatten från balkongen ovanför vid regn.

Har en hel del att fixade med denna vecka.
Vilan igår var nödvändig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards