Alla inlägg den 19 juni 2019

Av Sirpa - 19 juni 2019 21:52

Men skulle jag kunna få lite hjälp.
Jag sitter fast.

Självklart fick den lilla sötnosen hjälp.
Den hade krypit in i min dotters gräsklippare och fastnad när den fick bråttom ut därifrån.

Hon tog på sig handskar och bände upp så den lilla krabaten kunde komma loss och springa iväg.

Av Sirpa - 19 juni 2019 05:46

Känns som min förkylning är på väg ut ur kroppen efter ett par riktigt tröttsamma dagar.

Ligger i sängen nu på morgonen och är alldeles kallsvettig.
Går igenom de räkningar jag behöver ha inlagda för bwtalning medans jag är iväg på min jobbresa.
Skönt att få beta av vartefter, sådant som är viktigt få klart.

Vill ha känslan med mig att allt är ok och jag kan bara ägna mig åt det nya spännande uppdraget jag har framför mig de nästan två veckor jag blir borta.

Imorgon bitti har jag bokat tvättstugan.
Behöver få rent alla kläder.
Uniformsbyxor, skjortor och underkläder.
Kommer säkert att bli en hel del svettiga dagar.
Vill vara fräsch när jag jobbar.

Kommer också att packa ner privata kläder då det ändå blir en dag ledigt och då möjlighet för egentid privat.
Badkläder med givetvis. Kan ju finnas möjlighet till bad någonstans.

Nu ska det bli skönt med en dusch.
Känner mig bättre i luftvägarna denna morgon. Har ännu inte hostat mer än en kort stund när jag gick upp.
Inte som tidigare mornar då lungorna hotade med att komma med upp i våldsam hosta.

Tog ju två Alvedon igår kväll när jag lade mig.
Gårdagen gick i vilans tecken mestadels.
Fixade lite med balkongblommorna bara, annars så var det soffan som gällde.
Åt alldeles för mycket med tanke på att jag knappt rörde mig.
Somnade till 4-5 gånger på soffan.
Drack massor med vatten och lät på så vis rensa ur kroppen.
Många toabesök givetvis på det.

Idag kommer jag att besöka mamma.
Tar med henne till affären så hon kan handla det hon behöver över Midsommar.
Kommer då att ha med de blommor hon ska ha hand om medans jag är bortrest.
Skönt att veta att de blir omhändetagna bra.
Mamma är ju så duktig med blommor.

Nu imorse när jag lagt mig i sängen för att dricka mitt morgonkaffe så hördes en kraftig smäll i lägenheten.
Jag gick upp och såg mig omkring och hittade först inget som hänt.
Nova låg under balkongbordet och tittade frågande på mig.
Sedan såg jag hur en av de stora krukorna med murgröna låg krossad, omkullvräkt bakom balkongdörren.
Hur det gått till vet ingen
Antingen har den bara kantrat i obalans eller så har Fröken Nova varit på den.

Som tur hade jag en extrakruka som jag kunde omplantera murgrönan som klarat sig bra. Hade sallad i samma kruka men den var mosad och bara att kasta i komposten.
Oförklarlig händelse och jag är glad att inte Nova hamnade under krukan.
Den var stor och tung.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards