Direktlänk till inlägg 20 juni 2019

Packar vartefter

Av Sirpa - 20 juni 2019 10:37

Så skönt nu när jag äntligen börjar känna mig piggare.
Kan lägga focus på min kommande resa och allt vad det innebär.

Tvättstugan imorse, den första tiden för att få allt klart och torrt till imorgon då det skall vara färdigpackat.
Så skönt med fem jobbarskjortor så jag gar att byta när de blir aktuellt.
Byter gärna varannan dag så det är fräscht.

Jag torkar aldrig i tvättstugan utan hänger upp allt i lägenheten.
Bästa miljövalet och dessutom ger det bra luft i rummen.
Torkar väldigt snabbt och doftar gott.

Kontaktade jobbet för att checka av om jag kan få ledigt några dagar i Juli då min yngsta dotter fyller 30 år.
Det gick bra. Kommer vara ledig tre dagar och åker då ner till Öland troligtvis och firar henne.

Skönt få det fixat innan jag åker iväg.
Hade blivit lite knappt om tid efteråt.

Packningen går bra.
Jag har lagt ner instantkaffe då jag är kaffekatt. Vill ha starkt kaffe.
Godis och frukt ska med då det är svindyrt i Norge.
Jag ska ju bo på bra hotell men det är bra med lite mellis då jag behöver vara allert i jobbet hela tiden

Fick hem en beställning från Apotea så det finns nu värktabletter och magmedicin om min mage bråkar.

Så skönt att ha egen buss så utrymme finns att ta med det lilla extra som annars inte fått plats.

Nu vila en stund innan jag fortsätter greja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards