Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Då var det testat

Av Sirpa - 19 april 2015 07:03

Jag har under ett par års tid varit jättesugen på att testa Zumba.
Det ser så kul ut.
Alla har roligt och det är fart och fläkt.

När jag var på ögonfransförlängningen i Fredags, fick jag en provapåbiljett av Cicci som fixade mina fransar.
Vi pratade lite om Zumba.
Det är hon som leder den i en lokal i samma byggnad.

Jag bestämde mig för att testa.
Hade ju träningsdag så det skulle sitta fint.

Lördag morgon 9.20 var jag på plats.

Det kom in tjejer i olika åldrar och storlekar.
Jag tycker om träningsformer där det inte krävs att man måste vara som en atlet i kroppen.
Alla är välkomna för att ha kul, röra på sig och bli svettig till härlig musik.

Varför jag tvekat med att prova hittills, har delvis att göra med att jag inte tycker om att dansa.
Det har jag aldrig gjort.
Men med detta roliga ville jag ge det en chans.

Straxt körde vi igång.
Cicci är en underbar ledare för detta gäng.Full av glädje och energi.
Alla var förväntansfulla och tempot var högt från första tonen.

Jag hakade på så gott jag kunde, med ett leende på läpparna.
Bara efter en kort stund kände jag att det här inte var min grej.
Kände mig inte bekväm alls.
Även fast Cicci sa att jag inte behöver hänga med i dansrörelserna, utan bara skaka loss och ha kul, så kändes detta så kapitalt fel.

Vid ett steg med vridning hörde jag över musiken, hur det small till i mitt högerknä och samtidigt smärtade det grymt.
Jag lade ner helt, kände efter och provade igen och varje sidorörelse var helt körd.

Nu var mitt knä knasigt och jag valde att hoppa av helt.
Då hade det gått 20 minuter.
Jag tackade för mig och gav mig ut på en kort joggingtur istället.
Det smärtade i knät och jag blev riktigt orolig, för nu var min träning inför Göteborgsvarvet i fara.

Gick tillbaka hem till min dotters familjs hus.
Satte mig ner med en kopp kaffe och kände på knät.
Smärtan kom innifrån så säkert var det vridningen som ställde till med något.
Mina knän är tränade för löpning, gång och cykling, inte dans.

Zumban i sig var det jättekul att prova och inse att det inte är min grej.
Fantastisk träningsform med fart och skoj, glädje och energi.
Jag är jätteglad för dem som tycker om det, dans och rörelse.

Jag håller mig till mina egna träningsformer.Är ju mera en envis framåtsträvare.Gillar att utmana mig själv i uthållighet.
Så det jag utövar tänker jag fortsätta med.
Dyker det upp något nytt längs färd att prova, så kommer jag göra det.
Jag är öppen för nytänk ständigt.

Zumba:) Härligt!
Men inte för mig

Cicci du är en suverän ledare.
Inspirerande, glad och energisk.
Jag kommer att prata varmt om zumba framöver.
Kul träningsform och härlig gemenskap.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards