Alla inlägg under juni 2021

Av Sirpa - 30 juni 2021 20:56

Våra Blommehönskycklingar växer så det knakar.

De kan nu gå ute i hönsgården tillsammans med sina adoptivföräldrar Walle och Berith.

Se så fina alla är :)

De fick massor med gräsklipp idag då jag klippte klöver och frodigt gräs med uppsamlare.
Som det sprättes och tjattrades.

Helt underbara!

Av Sirpa - 29 juni 2021 22:18

Nu är Vsk nallen på semester.
Han befinner sig för närvarande på Spahotellet Vallby Prästgård som är omtyckt av just nallebjörnar.

Imorse tog sig nallen ett skumbad efter att ha sovit gott i en skön säng.
Under tiden tvättades hans Vsk tröja och hängdes på tork i solen.

Sedan har han softat hela dagen vid poolen och njutit av ett glas rose.

Solstolen var en favoritplats.

Han trivs jättebra och kommer att blogga mera om sin semester.
Verkar ha fullt upp

Av Sirpa - 29 juni 2021 21:45

Dag två i Götet. Måndag
Denna arbetsdag började tidigare än dagen innan.
Han ändå ut och gå 4 km på morgonen innan dusch och utcheckning.
Valde att ta med en frukostbox när jag åkte, istället för att gå till restaurangen.

Måndag morgon och det dessutom efter Midsommar. Lite kaotiskt på Nils Ericson Terminalen när vi anlände dit.
Massor med inställda tåg så vi bussar var väldigt eftertraktade.

En olycka igen längs vägen som gjorde att trafiken stod stilla nån timme mot Alingsås från Göteborg.
Jag passerade alldeles efter att olyckan skett

Många vändor denna dag innan jag kunde åka med bussen till Transdevs depå och lämna den där.
Fick en lånebil och åkte hem till Eskilstuna på natten.

Nu ledigt två dagar

Av Sirpa - 28 juni 2021 06:08

Söndag klockan 11.00 var vi uppstartade med bussarna, mina två kollegor och jag, utanför hotellet i Backedal Göteborg.
Styrde mot Nils Ericson Terminalen och lastade första gänget tågresenärer vid 11.30

Sedan bar det av mot Alingsås.
Längs vägen på andra sidan, straxt utanför Göteborg stod en bil i full brand.
Såg otäckt ut med familjen en bit bort och bilen som en stor fackla.

Det blev ett första hinder för de bussar som kom från Alingsås.
Köbildning i ett par tre timmar.
Mötte brandbilarna och såg hur trafiken tjocknade på vartefter.

Vi klarade oss rätt bra på återvägen.
Det var efterköer men ingen större försening.

Min nästa avgång blev tidigarelagd från Göteborg och det var bara bra då det inte finns ytor att stå och vänta på där.
Hela Göteborgs innerstad är ju somvanligt en enda stor byggarbetsplats.

Mycket bättre att vänta in i Alingsås där det finns yta att stå på
Det var två kollegor från Tuna med där också. Många bolag på plats och vissa hade jag inte ens sett tidigare
Från Merresor var det bara vi tre.


Kul har vi som alltid när vi jobbar tillsammans. Mycket skratt och bus.
Många vändor hann vi köra denna dag och när klockan närmade sig 21 på kvällen började jag känna mig ganska mör.

Sista turen från Alingsås var lite otäck.
En motorcykel hade krockat med ett rådjur straxt utanför Göteborg och spåren av olyckan syntes över hela vägbanan.
Flera meter långa blodspår och troligtvis olja och kvarlevor från djuret.
Vet inte i stunden hur det gick med föraren.
En bärgare var kvar vid sidan av vägen när vi passerade.

Händelsen gav mig kalla kårar längs ryggraden och jag kände mig gråtfärdig.
Hoppas föraren klarade sig.

Lastade av vid terminalen och åkte sedan till hotellet jag och Örebrokollegan. Hade mycket stöd och hjälp av honom under hela arbetsdagen.
Kändes som han hade mig lite under sina vingars beskydd.
Jätterart och det gjorde mig glad.

Kom till hotellet vid 22.45 städade ur bussen och stängde ner
Kände hur himla trött jag var.
Dagen hade ju varit lång och intensiv
Göteborgstrafiken är inte någon enkel nöt att knäcka direkt.
Definitivt inte Söndag efter Midsommar då folk återvänder hem till stan

Köpte mig en härlig Räksmörgås från Receptionen på hotellet innan jag gick upp på rummet
Hade fått 50+50 i vouchers vid incheckningen igår så den smörgåsen kostade mig inget alls.
Annars var priset 95:- för den.

Så grymt god att äta till en kopp nybryggt kaffe. Färsk och underbar.
Satt i sängen och njöt av den och kände hur kroppen slappnade av.


Lade mig sedan på min medhavda resespikmatta och kände hur sömnen infann sig rätt snart.
Fick inte somna på den så en halvtimme senare tog jag bort den.
Sms:ade lite med goa kollegan på andra sidan väggen. Han hade rummet bredvid mitt. Kändes tryggt på nåt vis.

Somnade vid 00.30

Första arbetsdagen fullbordad i Göteborg

Av Sirpa - 27 juni 2021 20:46

Imorse stack jag ut och gick då jag vaknade såpass tidigt.
Kände att det var ett välkommet inslag efter resan till Göteborg och en god natts sömn.

Hade som plan att försöka få ihop milen och det lyckades alldeles utmärkt.
Var ute två timmar i den sköna svala morgonen.

Efter det blev det dusch och frukost med kollegorna innan det var dags för jobb.

Av Sirpa - 26 juni 2021 19:55

Ligger här i en skön säng på Scandic Backadal och pustar ut efter en rätt intensiv dag.

Vaknade först vid 4 tiden imorse och kunde inte somna om. Kände mig trött men det var bara att kliva upp en stund.
Fixade kaffe, tog ett dopp i poolen. Gav katterna mat och satt sedan i sängen och drack mitt kaffe och bloggade.

Väskan stod halvpackad på golvet och tvätten som hängde på tork var klar att packas ner.
Kände där jag satt mot kuddarna att tröttheten började ta över.
Kunde krypa ner i sängen igen och somna om.
Sov som en medvetslös ända till 8.30
Jätteskönt att få sova ut.

Det första jag gjorde var att ta ett dopp i poolen. Packade sedan klart min väska.
Åt frukost med dotter och barnbarn.
När allt var klart och jag redo för avfärd så satte vi oss i min bil och åkte till depån i Västerås.

Tjejerna skulle ha min bil så de tog den med sig hem
Först var de med när jag fixade min buss klar för jobb i Göteborg.

Kollegan kom till sin buss och vi rullade iväg vid lunchtid.
Byssbyte för kollegan i Hallstahammar.
Den första ville inte fungera rent.

Rullade neråt landet i ett bra tempo.
Vårt första mål där vi måste ha 45 minuters rast var Alingsås.
Vi ville se hur det såg ut där vi skulle köra tågersättning.
Kändes bra att ha det klart till imorgon.

Rullade vidare till Scandic Backadal där vi skulle bo.
Två kollegor mötte oss ute vid bussparkeringen. Checkade in efter att vi backat in bussarna på plats innanför grindar.

Där står min buss nu med sina kompisar.
Bla EM Fotollsbussen.

Jag stängde in mig på rummet direkt när allt var klart.
Packade upp, tog en dusch och kröp i nattlinnet
Kollegan skulle se på fotboll på sitt rum så vi sa godnatt.

Jag har ätit medhavd sallad med färskpotatis från Midsommarbuffen igår.
En smarrig bit tårta som dottern skickade med.
Gott nybryggt kaffe från min lilla minibryggare

Har studerat lite information och färdvägar för imorgon då vi kör igång med Tågersättning mellan Nils Ericson Terminalen Göteborg och Alingsås.

Två långa arbetsdagar ligger framför nu och jag trivs som fisken i vattnet med att jobba så här på annan ort.

Först en god natts sömn
Långpromenad imorgon bitti.
Dusch och frukost innan det är dags att dra igång arbetsdagen.

Av Sirpa - 26 juni 2021 05:02

Kom hem straxt innan midnatt i torsdags efter jobb. Var trött och svettig efter lång dag med ordentlig busstädning sist av allt.

Dopp i poolen, macka i magen och isäng vid 1 tiden.
Somnade bums.

Vaknade med ett ryck 7.25 Klev genast ur sängen. På med kaffe, bytte om till klänning och iväg till Coop i Torshälla för att köpa mjölkfria tårtbottnar.
Det blev en del annat också till Midsommarbuffen.
Vidare till Willys. Letade fina Jordgubbar.
Köpte två liter där och sedan två liter till vid Maxi.
Med glass i bagaget var det sedan bråttom hem i den fuktiga ich kvalmiga Midsommarmorgonen.

Väl hemma var det då dags att tvätta upp jobbkläder och träningskläder inför nästa resa som straxt var dags.
Göteborg på Midsommardagen.

Fixade med dotter och barnbarn en fin frukost med gott bröd, jordgubbar och även en bakelse som dottern gjort.
Bra start på Midsommarfirandet.

Knådade snabbt till en pajdeg.
In i frysen en stund med den och sedan blev den till en Ostpaj.

Hängde tvätt och laddade nytt i maskinen.
Svårt att få torrt när det var så fuktig luft.
Gav mig sedan ut längs vägarna och plockade blommor till Midsommarstången som dotter och barnbarn redan lövat och gjort klar.

Dukning av bordet stod på tur efter detta.
In med den färdigköpta Janssons Frestelse i ugnen. Dopp i poolen och dusch, för att svida om till snyggare klänning och mera festlig stil.

Vid 3 tiden kom äldsta dotter med familj.
Gjorde buffen klar tillsammans. Hon hade med mera mat hemifrån. Hembakat bröd, sill, köttbullar och lite annat.
Vid 4 stod maten redo att ätas.


Tårta och kaffe stod på tur nån timme senare.
Båda döttrarna hade gjort tårtor.
Bägge lika goda och fyllda med härliga Jordgubbar som hör sommaren till.

Sedan var vi jättetrötta hela högen.
Jag själv fruktansvärt trött i ryggen av att ha sovit för lite och sedan varit igång precis hela dagen med allehanda göromål.
Gästerna åkte hem vid 20 tiden.

Välfirad Midsommarafton avslutades med lite mera disk, ett dopp i poolen och jag sade godnatt redan straxt efter 21 då nattlinnet åkte på.
Hela min kropp och hjärna skrek efter vila och återhämtning.
Kände att jag ätit alldeles lagom av allt det goda.

Somnade ovaggad kan jag lova.
Dotter och barnbarn stökade vidare med sitt. Jag sov som en stock.

Av Sirpa - 25 juni 2021 21:10

Båda döttrarna hade gjort tårtor till Midsommarfikat.
Supergoda båda två

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards