Direktlänk till inlägg 27 april 2018

Plockat och vilat

Av Sirpa - 27 april 2018 19:21

Denna dag blev verkligen en variant för sig.
Har ju inte mått något vidare och det resulterade i att stor del av dagen har jag tillbringat i ryggläge.

Husvagnens bädd har varit favoritstället.
Har ändå lyckats åstadkomma någonting.
Fixade till mitt Förtältskök som jag gärna ville få iordning.
Gillar den nya dubbla kokplattan som jag gärna använder för matlagning.

Diskbaljan under bordet, bakom duken.
Vill inte ha den inne i vagnen.
Dessutom en egen sophink.
Kommer också att ta ut kaffebryggaren dit när det blir varmare ute.

Jobbade på därute i tältet och när orken tröt lade jag mig en stund.
Min yngsta dotter ringde från Skåne, där hon hämtade sin husvagn, för att ta ner den till Öland.
Blir så bra för Lillan att komma till sitt älskade Öland.

Jag fixade middag åt mig på Zuccini, champinjoner och köttig falukorv.
Stekt i smör. Gott och minimalt med kolhydrater.
Lade i några skivor ost som fick smälta ner.

Slumrade till kort framför tv:n.
Fick den att fungera som den ska med att byta batterier i fjärrkontrollen.

Skruvade ihop skohyllan.
Så nu börjar det mesta vara klart i förtältet.
Sakta men säkert totade jag ihop allt fast orken inte var den bästa.
Tog tabletter då huvudvärk hotade ta över tillvaron. Kände mig febrig stundtals.

Struntade faktiskt i disken idag då jag vill njuta av handdiskandet.
Det får bli imorgon.


Älsklingen ringde och checkade av hur jag mådde. Om jag skulle hämtas hem.
Det är inte nödvändigt alls.
Mår garanterat bättre imorgon.

Njöt en stund av kvällssolen då soppåsen skulle kastas.
Flera nya grannar har kommit till campingen
Idag är ju första dagen på Sommarsäsongen.
Det restes tält och snickrades golv på flera ställen.
Flera husbilar har kommit.

Nu har jag gjort kväller.
Tog mig lite naturell Kesella innan tandborstning.
Lyssnar på fåglarnas glada tjattrande, grannarnas grejande och ser på tv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards