Direktlänk till inlägg 7 maj 2024

Kämpar på med allt

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer.

Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt.
Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet.
Förra sommaren användes den ju knappt så det gör ju inget.

Min son jobbade med Edde Husbil förra sommaren med att bland annat göra rent den igenslammade kylaren.
Det tog sin tid.
Sedan köpte han filter och olja men det blev inte av att byta innan säsongen vat över.
Edde stod ju mycket pga att jag hade fullt upp med jobb under sommaren men oxå för att han inte gick att starta av nån anledning som min som felsökte i massor av timmar.
Till sist hittade vi orsaken och nu går Edde bra.
Han är värd fräsch olja och filter.

Han blir kvar på verkstan ett par dagar då dem har fullt upp med annat och tar honom emellan.

Dottern körde barnbarnet till skolan och kom sedan till verkstan med min personbil.
Den besiktade jag nyligen och fick anmärkning på att den löstagbara dragkroken inte gick att få loss.

Redan igår försökte jag själv att få loss den men det gick inte.
Jocke på verkstan kämpade länge och väl med att få loss kroken och sedan med att smörja upp allt så den enkelt skulle gå att få loss när det behövs.

Efter det var klart åkte dottern och jag till Willys och handlade mera grejer till mitt kalas på Lördag.
Jättekämpigt för dottern som inte har orken till såna äventyr utan hon skulle behövt vara hemma och vila.

Kom så hem och intog frukost.
Sedan gick hon och vilade och jag fortsatte med gräsklippningen som jag påbörjade igår.
Långt, tungt och mjukt i all den mossa som finns överallt.
Pjuh!! Jäklar vad jag kämpade och slet.

Fick lov att ta massor med pauser för att orka.
Ett tag kändes det som att min rygg inte
orkar med utan det var bara till att vila nån timme så det släppte.
Höll på att få typ som muskelkramp i ryggen.

Jag är så less på den här jäkla fajten med kroppen.
Har inte tid med en massa krångel.

Mot eftermiddan vart jag så klar med framsidans gräs.
Baksidan är ännu oklippt.
Det är så stora gräsytor som är så jobbiga att klippa då det är mjukt av mossan och ojämt överallt i marken.
Gräsklipparen orkar inte driva utan man måste putta fram och det tar sån kraft.

Var helt färdig i orken!
Genomsvettig så jag yog beslutet att årets första pooldopp får bli idag.
På med badkläder och i poolen snabbt som tusan och upp igen.

Det var Inte skönt kan jag lova.
Jag som älskar att bada, även i riktigt kallt men nu var det galet kallt.

Idag är jag inne på dag i fasta och det får räcka.
Jag tog mig en god kopp starkt hett the med honung i och rostbröd med Hummus när allt jobb var klart.

Det är massor att göra än tills familjebjudningen på Lördag och jag börjar känna lite stress.
Just för attmin kropp bara bråkar.

Jag måste också hinna hälsa på gamla mamma nån dag och det tar ju en halv dag bara det att åka till Sura och vara med henne några timmar och sedan hem igen.
Vet inte riktigt vilken dag jag ska trycka in det.
Imorgon är det bullbak som står på agendan först av allt.

Det behöver städas ordenligt härhemma och fås iordning så det ser hyfsat fräscht ut.
Det är ju ändå mitt 65 årskalas.

Torsdag och Fredag ska det sista av färskvaror inhandlas.
Jag vill bland annat ha rökt lax till buffen.

Nåja, det blir säkert jättebra allting.
Känner bara frustration när inte kroppen fungerar som den ska.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards