Alla inlägg under februari 2021

Av Sirpa - 28 februari 2021 17:46

Denna sista Februari

Av Sirpa - 28 februari 2021 16:38

Hela den här dagen har jag hasat omkring härhemma, mera död än levande.
Sov endast 3 1/2 timme imorse efter jobbet och det funkar ju inte riktigt.

Orken har varit minimal, motivationen ännu sämre till att göra något.
Har ätit, vilat, duschat, vilat, fikat, ätit igen och vilat vidare.

Imorgon är det andra bullar.

Tillåter mig idag att bara vara.

Av Sirpa - 28 februari 2021 12:08

Jag hade tänkt att inleda fastan den 17/2 när den Kristna fastan, men det blev inte så, av olika omständigheter.

Imorgon 1:a Mars inleder jag den istället.
Det känns som en väldigt bra start då det är en vändpunkt i hela mitt liv, den dagen.
Tanken med fastan är ju att stanna upp och reflektera över det som är väsentligt i livet.

För min del blir det verkligen en kännbar fasta då jag bara kommer att intaga flytande.
Ingen fast föda, inte under minst 14 dagar, helst hela vägen till Påsk.

Känner att jag behöver rena kroppen och samtidigt själen.
Den jobbiga tid som varit vill jag lägga bakom mig och påbörja något helt nytt.

Fast jobb, fasta tider, fasta, riktig vila och återhämtning samt motion som ska leda vidare till träning.

Dörrar stängs och nya öppnas, i ett rasande tempo. Jag behöver hitta balansen i allt detta.

Av Sirpa - 28 februari 2021 11:19

Det blev precis som jag ville.
En fantastisk dag och kväll med Vsk Fotboll Herrar A lag som mötte Halmstad.

Jag kom till jobbet vid 5.30 på morgonen och gjorde klart det sista i bussen.
Kollegan hade redan fixat allt som måste fungera, dagen innan redan.
Kändes så skönt att bara dimpa in och lasta in det jag hade med mig inför dagen.

Laddade kaffebryggaren och hällde i pumpthermosen så vi skulle ha gott kaffe under resan ner till Halmstad.
Jag började köra.
Åkte till Iver Arena och hämtade laget och deras utrustning.
Ett kärt återseende :)

Vårt slutmål denna resa var Skedalaheds IP där matchen skulle börja 15.00
Vi hade några timmar att åka först.

Vi rullade iväg 6.30 Åkte via Kvicksund och tog med två spelare därifrån.
Sedan vidare mot Örebro och Jönköping.
Vid A6 plockade vi med oss några spelare till.
Där bytte vi förare då jag började närma mig 4 timmars körtid.
Kollegan tog över och jag försåg mig med en kopp kaffe.

Färden gick vidare till Lagans Gk där vi skulle äta lunch.

Jag brukar inte äta med laget i vanliga fall men nu gjorde jag det då det kändes som att det var sista gången jag fick möjlighet till det.
God kycklingrätt.

Fortsatte sedan mätta och belåtna vår färd nedåt västkusten.
Vsk Nallen och jag satt och pratade om.våra tidigare resor tillsammans.
Det var en varm och solig dag och där jag satt framme mitt i solskenet blev det både ljust och varmt.
Nallen fick låna mina solglasögon :)

Vi anlände i bra tid till idrottsplatsen.
Bussen lastades ur och kollegan rullade iväg ugnen som medhavd mat till efter matchen, skulle värmas i.
Fanns uttag bara i omklädningsrummen så den fick stå där.

Sedan tog han och jag en välförtjänt paus med kaffe och äppelkakan jag hade med mig.
Gick och tittade när matchen började och i den vevan försvann solen och det rullade så småningom in dimma från havet.

Det blev kallt och rått. Jag återvände till bussen. Städade ur lite skräp och satte sedan igång och bryggde 4 kannor kaffe till hemresan.
Kändes så härligt att få pyssla och greja med mitt lag, mina grabbar som jag tycker så mycket om.
Plockade upp all äppelkaka i en fin korg och täckte med plast så de inte torkade ur.

Gick ut och såg det sista av matchen som slutade 0-0.

Vid 17.15 tiden började vi lasta bussen och kollegan hämtade ugnen som var full av varm mat.
Grabbarna droppade in i bussen vartefter.
Vid 17.40 körde jag tränaren till tåget.
Han skulle passa på att åka hem en sväng, då han bor i Göteborg.
Grabbarna fick sitt godisstopp vid CircleK.

Sedan åkte vi hemåt i dimman.
Släppte av i Jönköping. Vidare Mjölby där det åts hamburgare. Inte jag.
Bytte förare och jag satt och halvsov på resterande del av resan.
Avsläpp i Kvicksund, vidare Västerås.

Snabb avlastning straxt innan 1 på natten vid Iver Arena.
Sade hejdå och jag städade skräp i bussen medan kollegan körde mot depån.
Detta lag lämnar alltid fint efter sig.
Samlade bara ihop och plockade ihop mitt.

Tank, tvätt, toatömning och påfyll sanervätska. Adblue, dammsugning och våttork golv.
Sedan var vi klara vid 2 tiden.

For hemåt jättetrött men så glad över att få vara med mitt Vsk fotboll.



Av Sirpa - 27 februari 2021 04:12

Ligger här i sängen och njuter av dagens första kopp kaffe.
Vaknade långt före min väckning, men det gör inget.
Känner att jag fått tillräckligt med nattvila ändå.

Har varit uppe och packat ner en pumpthermos till dagens fika i spelarbussen.
Kaffebryggaren och äppelkakan står redan klar i hallen och väntar.
Tänkte att vi skulle ta en fika på vägen hem ifrån Halmstad efter matchen.
Det brukar grabbarna uppskatta.
Fräscht nybryggt kaffe och min hembakade äppelkaka.
Det är länge sedan de fick ta del av den då jag inte fått köra mitt lag.

Tidigare var jag andreförare åt laget men blev av med det då jag tillsammans med 10 andra kollegor blev uppsagda.
Det var när skolkörningarna i Västerås släpptes till Bergkvara.
Sist in sist ut var det som gällde och vi var mest beställningsförare som blev av med våra fasta anställningar.

Jag blev ju kvar som timanställd men fick inte de körningar som tidigare var "mina"
Vsk Fotboll och Eckerökörningarna gavs till fastanställda i första hand.
Ja, så är ju turordningen.
Det har ju Kommunal sett till att det går till på det viset.
Kompetens räknas inte hos facket.

Nåja, det har jag lagt bakom mig nu, men fy fanken vad det gjorde ont att mista det jag älskade att köra.
Mina gäster saknar mig än idag på Eckeröturerna får jag höra nästan varje vecka.

Det ska bli så härligt att köra Vsk igen.
Jag ska njuta av varenda minut tillsammans med detta härliga gäng som står mig så nära hjärtat.

Vi blir två förare denna långa resa.
C som jag jobbat med många gånger är ju den som kör Vsk Bandy i första hand.
Nu då även fotbollen när jag är bortsorterad.

Jag ska njuta till fullo för det lär vara sista resan med grabbarna.
Jag får knappast någon mera möjlighet när jag på måndag blir fast 75% hos Tuna Trafik.
Det blir inte många styrningar med Transdev mera.

Har inbokat Tågersättning för dom Påsken och vecka 15. Sedan kanske någon mera med ESK Hockey.
Sen blir det kanske något sporadiskt.
Det visar sig.

40 kollegor i samma bolag har ju också fått sparken så det lär ju krylla av villiga förare för de få beställningskörningar som blir.

När Covid släppt sitt grepp lär jag ha fullt upp med mitt Tuna :)

Kommer vara kvar som timmis på Transdev tills kontraktet gått ut 31/12 2021.
Om de nu behåller några timanställda ens, jag vet inte hur det ser ut hos dom, hur framtiden planeras.
Lägger ingen energi på det längre
Jag är ju bortvald redan i augusti förra året.
Vi sprids för vindarna, vi kollegor som tidigare kämpade tillsammans.
Livets gång. Bara att acceptera och gå vidare på nya vägar.

Idag ska jag njuta iallafall :)
Var så säker!!

Med mitt Vsk fotboll herrar som spelar i Superettan

Jag ska få krama om Vsk nallen som åker med i spelarbussen hela tiden

Av Sirpa - 26 februari 2021 18:11

Idag har det verkligen varit skönt ute, även fast det blåst en hel del.
I soliga lägen och lä var det riktigt varmt.

Grejade ju en del ute och hann njuta av vädret. Det onda jag kände i halsen och i vänsterörat har gått över helt nu.
Jag vet att mina luftvägar inte gillar fläktarna i VDL Bussarna då de torkar ur luften i bussen men ändå immar framrutan igen vid fuktigt väder.

Skönt att det släppt. Var lite fundersam en stund om jag måste avstå från jobb imorgon, men som tur, var det ingen fara.

Gick ut igen mot kvällningen när det började skymma. Tog lite foton på gården.
Valle och Berit, våran tupp och höna mådde toppen ute i det nu varma hönshuset när solen värmt upp hela dagen.

Vi var lite oroliga när det var riktigt kallt och de bara var två.
Dottern löste det med rejäl halmbädd och värmelampa när det var som kallast.

Vi ska under våren köpa ägg som får kläckas i kläckmaskinen så vi får flera hönor till sommaren.
Har inte råd med den vackra ras vi nu har.
Wayan Dotte.
Det finns raser som inte kostar så mycket.

Tulpanerna börjar titta upp lite i rabatten vid Drängstugans vägg.
Jag satte tätt med lökar där i höstas för jag vill ha massor med tulpaner på samma plats vid väggen där.




Solen var på väg ner och det speglade sig i sidorutan på min nya bil.
Luften kändes riktigt behaglig och jag njöt så av tanken om kommande vår och sommar.
Än är det ju bara slutet Februari och det kommer bli många bakslag i vädret innan det kan bli riktig vår.
Härligt med känning ändå.

Av Sirpa - 26 februari 2021 14:16

Tidigare dag har jag känt mig lite risig i halsen och smärta i vänster öra.
Tror att det är bara lite gnäll från min kropp som jag fått av tröttheten som hängt med ett tag.
Dessa långa arbetspass suger energi till max och sömnen blir lidande.

Nu har jag nog fått sömn så det är tillräckligt.
Ju längre dagen gått desto bättre har det känts.
Ingen känning nu i varken hals eller örat.
Lite skrämselhicka bara.

Vågade inte åka och hälsa på min mamma som jag hade planerat.

Var ute i den sköna vårsolen och plockade ner ljusslingor och sånt som hör vintern och mörkret till.
Sedan blev det till att sno ihop två långpannor med äppelkaka.
En ska med imorgon och den andra är till jobbet på måndag.

Tvättat och fixat lite lunch.
Ligger nu på sängen och funderar på att ta en dusch innan det är dags att skära upp den sista plåten hembakat.

Blir ju tidigt upp och iväg imorgon så det är bra att ha klart redan idag.
Kan ju inte störa dotter och barnbarn som ännu sover när jag åker iväg vid 4.30 tiden.

Av Sirpa - 26 februari 2021 07:44

Detta är oerhört viktigt att tänka på när man går in i något nytt.

Det nya måste man ha alla sinnen öppna inför
Inte låta gammalt bagage styra

Det som hänt är passerat, inget man kan påverka. Endast det nya kan du själv avgöra hur du hanterar och möter upp.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards