Direktlänk till inlägg 28 februari 2021

Härlig dag och kväll :)

Av Sirpa - 28 februari 2021 11:19

Det blev precis som jag ville.
En fantastisk dag och kväll med Vsk Fotboll Herrar A lag som mötte Halmstad.

Jag kom till jobbet vid 5.30 på morgonen och gjorde klart det sista i bussen.
Kollegan hade redan fixat allt som måste fungera, dagen innan redan.
Kändes så skönt att bara dimpa in och lasta in det jag hade med mig inför dagen.

Laddade kaffebryggaren och hällde i pumpthermosen så vi skulle ha gott kaffe under resan ner till Halmstad.
Jag började köra.
Åkte till Iver Arena och hämtade laget och deras utrustning.
Ett kärt återseende :)

Vårt slutmål denna resa var Skedalaheds IP där matchen skulle börja 15.00
Vi hade några timmar att åka först.

Vi rullade iväg 6.30 Åkte via Kvicksund och tog med två spelare därifrån.
Sedan vidare mot Örebro och Jönköping.
Vid A6 plockade vi med oss några spelare till.
Där bytte vi förare då jag började närma mig 4 timmars körtid.
Kollegan tog över och jag försåg mig med en kopp kaffe.

Färden gick vidare till Lagans Gk där vi skulle äta lunch.

Jag brukar inte äta med laget i vanliga fall men nu gjorde jag det då det kändes som att det var sista gången jag fick möjlighet till det.
God kycklingrätt.

Fortsatte sedan mätta och belåtna vår färd nedåt västkusten.
Vsk Nallen och jag satt och pratade om.våra tidigare resor tillsammans.
Det var en varm och solig dag och där jag satt framme mitt i solskenet blev det både ljust och varmt.
Nallen fick låna mina solglasögon :)

Vi anlände i bra tid till idrottsplatsen.
Bussen lastades ur och kollegan rullade iväg ugnen som medhavd mat till efter matchen, skulle värmas i.
Fanns uttag bara i omklädningsrummen så den fick stå där.

Sedan tog han och jag en välförtjänt paus med kaffe och äppelkakan jag hade med mig.
Gick och tittade när matchen började och i den vevan försvann solen och det rullade så småningom in dimma från havet.

Det blev kallt och rått. Jag återvände till bussen. Städade ur lite skräp och satte sedan igång och bryggde 4 kannor kaffe till hemresan.
Kändes så härligt att få pyssla och greja med mitt lag, mina grabbar som jag tycker så mycket om.
Plockade upp all äppelkaka i en fin korg och täckte med plast så de inte torkade ur.

Gick ut och såg det sista av matchen som slutade 0-0.

Vid 17.15 tiden började vi lasta bussen och kollegan hämtade ugnen som var full av varm mat.
Grabbarna droppade in i bussen vartefter.
Vid 17.40 körde jag tränaren till tåget.
Han skulle passa på att åka hem en sväng, då han bor i Göteborg.
Grabbarna fick sitt godisstopp vid CircleK.

Sedan åkte vi hemåt i dimman.
Släppte av i Jönköping. Vidare Mjölby där det åts hamburgare. Inte jag.
Bytte förare och jag satt och halvsov på resterande del av resan.
Avsläpp i Kvicksund, vidare Västerås.

Snabb avlastning straxt innan 1 på natten vid Iver Arena.
Sade hejdå och jag städade skräp i bussen medan kollegan körde mot depån.
Detta lag lämnar alltid fint efter sig.
Samlade bara ihop och plockade ihop mitt.

Tank, tvätt, toatömning och påfyll sanervätska. Adblue, dammsugning och våttork golv.
Sedan var vi klara vid 2 tiden.

For hemåt jättetrött men så glad över att få vara med mitt Vsk fotboll.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards