Alla inlägg den 4 februari 2021

Av Sirpa - 4 februari 2021 15:04

Förra helgens resa norrut blev ju inställd på grund av sjukdom i laget.
Flera av grabbarna var förkylda och det måste då tas tester för Covid19 för att säkerställa att det inte var smitta igång.

Nu var det som tur bara vanlig förkylning och laget bestämde att ta resan denna helg.
Så det var för mig att styra om hela veckans jobb och planering.
Hade tänkt vara ledig helgen då jag ändå jobbade med annat i Fredags och Lördags, fast hockeyresan inte blev av.

Nu står väskan packad igen.
Allt jag behöver med för att vara borta i 3 1/2 dygn är iordningställt.
Jag har varit ledig idag från jobb för att få en reducerad veckovila innan resan.
Har dessutom haft en del att stå i hemma och på det också några timmars vila.

Ska gå upp 3 imorgon bitti för att slippa stressa. Åker till depån i Västerås och gör iordning bussen som ska vara framkörd i Enköping 7.30

Första delen av resan går till Sundsvall där grabbarma tränar.
Efter lunchen de äter där åker vi vidare till Umeå.
Lämnar av utrustningen i hockeyhallen där innan vi så checkar in på Scandic för natten.

På Lördagen spelar de mot Umeå.
Jag får en körfri dag.
Söndag kommer en förare från Byberg och tar grabbarna till Piteå för match.
Jag får inte köra då jag sedan kör hem oss på söndag kväll när de återvänder vid 20 tiden.
Kör sedan med ett 45 minuters stopp någonstans, hem igen.

Så fredag och söndag blir riktigt långa arbetsdagar.

Hoppas vi kommer iväg denna gång.

Av Sirpa - 4 februari 2021 13:01

Igår lyckades jag fånga några fina foton när jag körde skolbarn hem.
Det var en stund över mellan körningarna så jag och lillbussen stannde för att njuta av den vackra vintern.

Körningen var för mitt Tuna Trafik.
Min nuvarande huvudarbetsgivare där jag är timanställd förare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards