Alla inlägg den 6 februari 2021

Av Sirpa - 6 februari 2021 18:26

Tog mig en kort promenad när det började skymma. Såg till bussen så allt var ok där.
Kyligt, friskt och skönt ute.

Under tiden jag gjorde det fixades min middag på rummet.
Har vattenkokaren med mig som alltid på resor med hotellövernattning.
Hällde upp det heta vattnet i middagskoppen så det skulle dra medans jag var ute.

Har med mig bröd och ost hemifrån så det blev ostmacka till pastarätten.
Den var alldeles lagom till att ätas när jag återvände till rummet.

Kaffe och chokladgodis till efterrätt.
Sen var jag mätt och belåten.

Av Sirpa - 6 februari 2021 16:22

Det var riktigt skönt att efter badet, bastun och pastasallad till lunch, bara krypa ner under Vsk pläden jag har med mig och somna.
Kände att jag inte hade någonting som krävde min insats eller uppmärksamhet.

Sov över en timme.
Välbehövligt tydligen, eftersom jag ändå sov så pass länge.

Pratade med receptionen om mitt rum imorgon. Det skulle ju ordas så jag har sen utcheckning då jag inte ska börja jobba förrän vid 19-20 tiden.
Det var inte ordnat så jag fixade det själv.

Ska vara med imorgon för att starta upp bussen och visa föraren de funktioner han behöver veta.
Sedan åker jag med till hockeyhallen när bussen lastas och går därifrån till hotellet igen.
Bussen med grabbarna i åker till Piteå för att spela match.
Jag kan inte åka med då jag inte har någonstans där att vila.
Den andre föraren får ta hand om allt.
Vi ska ses vid 7 tiden och värma upp bussen innan grabbarna kommer från sin frukost.

Sedan har jag planerat att ta en längre promenad mot Umeå centrum.
Se mig omkring lite innan jag intar frukost.

Måste under dagen se till att sova nåt då jag ska köra kvällen och natten.

Den här eftermiddan och kvällen ser jag på tv och bara softar.
Riktigt skönt att bara vara på hotellrummet och inget göra annat än vila, blogga, äta och dricka kaffe

Av Sirpa - 6 februari 2021 13:01

Idag njuter jag av egentid Delux.

Kom till hotellet igår kväll vid 18.30 tiden, efter att ha jobbat sen 5 på morgonen.
Sov gott natten och har nu en körfri dag då grabbarna spelar sin match bara några minuters gångväg från hotellet.

Har startat upp bussen, städat ur och fyllt spolarvätska inför morgondagens långa körningar.

Jag har bara njutit av tiden här sen jag vaknade vid 5 tiden imorse.
Tog mig en kopp kaffe, bytte om och gav mig ut och gick i omgivningarna.
Det var -10 ute och jätteskönt.
Det blev nästan 5 km jag traskade och gick.
Mycket snö och rofyllt.

Återvände till hotellet.
Bytte om och åt frukost i lugn och ro.
Sedan dags för omsorg av bussen.
Grabbarna behövde grejer ur den.

På vägen tillbaka till mitt rum fick jag syn på poolen. Gick till receptionen och frågade om det var öppet.
Visst var den det. Bokade en timme för bad och bastu.

Det var jätteskönt.
Simmade en massa längder. Satt och värmde mig i bastun. Simmade mera pch kände hur det gav energi i min kropp.

Detta behövde jag verkligen.
Vila och bara må gott en hel dag för mig själv.
Ensamvargen i ett nötskal


Av Sirpa - 6 februari 2021 09:28

I torsdags kväll började jag fundera över starttiden för fredagens körning.
Tyckte att det inte stämde med att jag skulle vara på depån 7 på morgonen.

Om det skulle vara samma upplägg på helgens körning som den inställda helgen innan, så skulle jag vara lastad och klar vid hockeyhallen i Enköping klockan 7.00

Kontaktade materialaren i laget och han bekräftade min tanke.

Jag sov jättedåligt den natten då jag visste att jag måste upp så mycket tidigare än planerat.

Uppe 4. Snabbt igång med kaffe och fixa allt klart. Skrapade isig bil och iväg till Västerås.
Grejade klar bussen, tankade och for i väg till Enköping.

Lastade och klara for vi så iväg mot Sundsvall 7.10

Jag är glad att min känsla gav mig möjligheten att få allt rätt.
Hade jag bara förlitat mig på körordern så hade det givit förödande effekter.

Min planering i detalj visade sig återigen vara den rätta metoden.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards