Alla inlägg den 23 februari 2021

Av Sirpa - 23 februari 2021 13:53

Efter en tuff hemresa från snöoväder och kraftig kyla så njuter jag av att vara hemma.

Kom hem till Eskilstuna vid 10 tiden på måndag morgon.
Dotter och barnbarn väntade med god frukost som satt väldigt bra innan jag sesan skulle gå och lägga mig efter 25 timmars vakentid.

Min arbetsdag började 11.30 i Kalix och slutade vid 9 tiden i Västerås.
Körningen delade kollegan och jag på.
Riktigt skitväglag ända ner till Gävle kan man säga.
Snöoväder som byttes till underkylt regn när vi kom nedanför Sundsvall.

Toan på bussen frös och det resulterade i några extra pinkstopp.

Arbetsdagarna blev längre än körordern sade och jag mejlade driften om verkligheten. Nu är tid inlagt för all arbetstid och allt är frid och fröjd.

Jag sov från 11-17.30 måndagen. La mig igen vid 21 tiden och sov till 5.00 på tisdag morgon. Helt borta från omvärlden.
Kände mig hyfsat åter på banan igen när jag gick upp imorse då vid 5.
Fixade kaffe och tände i vedspisen.

Härhemma har dottern haft det kämpigt då värmepannan hade lagt av.
Visade sig vara ett kretskort som brunnit.
Hon fick låna element att sätta i rummen som måste ha värme.

Idag var det en man hit och fick igång luftvärmepumpen och imorgon lagas pannan.
Vi hyr ju huset så det är inget vi måste bekosta. Grejer går sönder med tiden.
Vi är glada att det går att fixa.

Under dagen har jag mejlat båda mina arbetsplatser. Vill få lite check på jobb framöver.
Imorgon bär det iväg med ESK Hockey till Forshaga. En kort resa som börjar vid 12.30 på dagen och sedan är jag hemma igen på morgontimmarna.

Skönt att ha Norrlandsturnen bakom.
Den tog kraft ordentligt även fast det varit skoj.

Skitig och isig buss på fotona.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards