Alla inlägg den 7 februari 2021

Av Sirpa - 7 februari 2021 10:19

Inatt hade det anlänt ännu ett hockeylag till samma hotell.
Bussen de åkt i hade ställt sig så nära det bara gick intill våran buss.
Såg ut som den sökte trygghet.
Kanske var den lite osäker och mörkrädd.

Såg lite gulligt ut med dessa två tätt intill varandra och hela parkeringen i övrig tom.

Av Sirpa - 7 februari 2021 05:28

Jag har ju på Akassans begäran sökt en massa bussjobb lite överallt i vårt land.
Vissa sökningar känns helt galet fel då jag knappast har möjlighet att flytta iväg igenom hela vårt avlånga land för att jobba timmar hos bussföretag som söker Behovsanställda.

Men enligt Arbetsförmedlingen så finns det Gott om bussförarjobb, så jag har sökt dom som finns.

Nu börjar svar droppa in.
Flera har tackat nej till min ansökan och det förstår jag.
Varför skulle ett företag 80 mil bort anställa en gammelräv som ska ha full lön på timmar när det finns billig arbetskraft på ort och ställe.
Finns ingen verklighetsförankring i en sån ansökan ens.
Bara en massa extrajobb för rekryteringen på företaget.

Några har lagt mig vidare i deras rekryteringsprocess.
Så det är bara att invänta tidpunkter för anställningsintervjuer.
Jag får kramp i magen av bara tanken.

Vill inte hamna hos nåt linjeföretag och sitta och kajka samma linje dag ut och dag in.
Jag vet! Jag låter som en kräsmage men nu är det så att jag har gjort mina rävår inom linjetrafiken.
Har ju varit i bussbranchen sen 1985 och känner att linjetrafik är ett passerat kapitel för mig.

Hoppet ligger nu i att jag ska få så mycket jobb i det jag redan är timanställd i att jag snart kan tacka för mig hos både Arb.förm och Akassa.
Hade ju närmare 200 timmar förra månaden.
Tror knappast det blir mindre nu i Februari.
Bara denna helg jobbar jag ca 30 timmar.

Men visst är det samtidigt kul att företagen ändå uppskattar att jag har busskort, ykb och allt klart
Billig på så vis, att jag inte behöver få utbildning, även fast jag blivit erbjuden även det :) Att ta busskort!! Haha :)

Jag kan ju finnas där som ett alternativ att ta in när det krisar när jag bara tas in som Behovsanställd.

Hoppas denna pandemi snart ger med sig så vi kan börja jobba normalt vi knäppa Beställningsförare. Resa land och rike runt och jobba så som vi trivs.

Just nu är jag ju faktiskt på en sån resa
Med mina hockeygrabbar.
Vi är i Umeå. ESK Hockey Alaget som spelar i Allettan.
Om nån timme kommer en kollega härifrån Umeå och hämtar min buss och grabbarna
De ska till Piteå och spela match. Jag inväntar här i Umeå då jag sedan tar över bussen 20.00 ikväll och kör hem oss
Det kommer ta kvällen och natten.
Långt att åka och mitt i natten.
Blir skönt att slippa trafik.
Då rullar det på bättre och smidigare.

Blir en intressant vecka den som kommer.
Får se om det kommer någon anställningsintervju.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards