Alla inlägg den 24 februari 2021

Av Sirpa - 24 februari 2021 18:53

Ikväll är vi i Forshaga för match.
ESK grabbarna, bussen och jag :)

Av Sirpa - 24 februari 2021 05:50

Tisdagen gick nästan helt i vilans tecken, vilket var nödvändigt.
Så skönt att vakna min normala tid på morgonen idag och känna att kropp och knopp återigen är i fas.

Nu börjar jag på allvar längta efter min fasta anställning hos Tuna Trafik, som träder i kraft 1/3
Det är bara dagar kvar då februari är så kort.

Jag har en plan att i samband med att jag kommer kunna få en struktur i arbete och tider så kommer jag ha möjlighet att motionera ordentligt.
Det är 8 km till jobbet bilväg och jag har tänkt att under mina kommande lediga dagar, testa att gå till jobbet.

Se vilken väg jag kan gå smidigast och hur lång tid det tar.
På så vis spar jag pengar och får träning och frisk luft.
Motionen/träningen jag kom igång med så fint ett tag har ju helt kommit av sig, då jag varken hunnit eller orkat när jobbet sugit tid och kraft maximalt.

Nu kan jag få nytta av att jobba på hemmaorten i träningen. Ingen bil behövs, inte varje dag iallafall.

Så ser min plan ut och den ska jag förverkliga så snart det bara går.
Just nu är det pendling som gäller och jättelånga dagar borta ännu.

Idag bär det iväg till Västerås för att fixa iordning Esk bussen och sedan hämta laget från Enköping och åka till Forshaga i Värmland för match
Kan säkert få mig en långpromenad där under väntetiden.
Kan börja med det som en inledning till kommande långpromenader.

Jag har ju så bra på Tunas depå att jag har eget skåp där jag förvarar ombyteskläder och duschgrejer om det behövs.
Som gjort för träning.
Dessutom ligger Vilsta motionsspår bara en liten bit bort.
Träning på raster är då tänkbart :)

Hemma här har jag ju tagit upp löpbandet från källaren och kan kliva upp på den när som helst.

Först idag Esk körningen.
Kommer hem imorgon under tidiga timmar.
Ledigt Torsdag och Fredag. Då ska jag testa gå till mitt Tuna Trafik.
Lördag kommer jag att åka med som andreförare till Halmstad.
Med mitt älskade efterlängtade VSK Fotboll Herrar som jag saknar så.

De var ju mina tidigare när jag var fastanställd hos Björks. Delade körningarna med han som jag nu kommer att assistera.
Nu är ju allt förändrat sedan alla fått sparken.

Så jag är superglad att jag får träffa de Grönvita, troligtvis en sista gång.

Nu dags att komma igång med dagen och åka mot Västerås om några timmar.






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards