Alla inlägg den 2 februari 2021

Av Sirpa - 2 februari 2021 04:56

Februari ploppade in plötsligt.
Vart tog Januari vägen ?

Tiden går så fort och just nu ramlar jobben in snabbare än vad jag hinner med.
Det är jättebra!
Gäller för mig bara att ha is i magen och inte fara omkring som ett skållat troll och jobba överallt.

Veckan började med skolkörning hos mitt älskade Tuna Trafik.
Nytt, spännande och annorlunda mot det jag haft tidigare.
Det familjära samarbetet som jag kände av ett tag på Björks Buss, innan det såldes, finns med ränta på Tuna.
Det gör mig så lycklig.

Vi gör verkligen allt tillsammans.
Ägare, förare, verkstad och kontor.
Vi är Ett och jobbar tillsammans.

Igår tex så körde jag min morgontur med skolbarn och ungdomar ikring Näshulta.
Efter det frukost tillsammans med kollegorna. Planering inför eftermiddagen då skolorna hade nya önskemål.
Tvära kast och förändringar nu i pandemitid.
Bara för oss att rätta oss efter.
Vi är ju skolornas och barnens trygghet i resor vart de än ska.

Efter frullen var vi tre stycken som monterade upp möbler som kommit från Ikea. Vi packade upp, skruvade ihop, möblerade, jag skurade och putsade.
Vek kartonger i mängd som kollegan körde till återvinning.

Snyggt blev det.
Ska ta lite foton idag. Glömde igår då vi jobbade på så intensivt

Sedan ombyte till bussuniform igen, lunch i magen och iväg på en badkörning.
Hämtade barn från Munktellbadet och körde till deras skolan.
Direkt därefter ut till Näshulta skola för att köra hem "mina" barn.

Dagen gick med rungande fart och jag trivdes.
Detta var inte nog ska ni veta.

Mitt i allt får jag mejl från Transdev att mitt hockeylag ESK vill göra resan till Sundsvall, Umeå och Piteå kommande helg.
Den som blev inställd pga sjukdom.

Grabbarna var testade och det var en helt vanlig förkylning de hade.
Så vi kan åka i helgen.

Detta innebar för mig att jag fick rådda om hela veckan igen och även kommande vecka.

Så det är full fart och lite till.

Om jag trivs :)
Vad tror du :)

Snart så kan jag säga bye bye till Akassa och co.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards