Alla inlägg den 17 februari 2021

Av Sirpa - 17 februari 2021 05:05

Igår när jag var ute på min skolkörning på eftermiddagen så ser jag hur det kommer in ett meddelande i min mobil.

Efter att ha släppt av sista barnet för dagen stannar jag vid en hållplats och läser orden:

Kom in till oss när du är färdig.

Meddelandet kom från min chef och jag blev alldeles kall. Jag blev rädd att nåt hänt eller att jag gjort något som inte var ok.

Min hjärna spann igång med alla möjliga scenarion.
Kanske nån ringt och klagat på mig.
Hade jag gjort nåt som jag inte märkt själv, vilket kändes märkligt.
Men i min hjärna just då utspelades bara negativa tankar.
Varför vet jag inte men så var det.

Det blev en riktigt lång och jobbig färd åter i depå.
Min chef brukar alltid ge nån förklaring om han behöver prata, men nu bara detta korta meddelande.

Jag hade tänkt tvätta bussen innan hemfärd men nu ställde jag den bara och plockade inte ens ur mina saker, utan gick direkt till kontoret.
Ville få detta obehagliga ur världen så snart som möjligt så jag kunde bearbeta det.

Kanske skulle jag inte kunna få jobba kvar. Om det tillkommit nåt med pandemin som gjorde att personal måste bort för att överleva.
Ujuj, så jag led innan jag var framme vid kontoren.

Chefen kom och vi gick upp till övervåningen där min andra chef satt och där vi hade viktiga möten och samtal.

Båda cheferna såg så kluriga ut när de tittade på mig och jag frågade vad jag gjort och vad som skulle hända.
Jag ville ha besked omedelbart och slippa våndas.

Inget hade hänt sa båda och sedan kom orsaken till att jag blivit inkallad.

Tuna Trafik vill ge mig en fast anställning från och med 1/3 då båda uttryckte sin glädje över hur bara de tyckte att jag matchade in i gänget och hur flexibel och anpassningsbar jag var som medarbetare.
De lovordade min kompetens som de sett så klart och tydligt i allt jag företog mig.

Jag blev alldeles rörd och på gränsen till gråtfärdig.
Dels av lättnad men också av det beröm jag överöstes med som jag kände var på gränsen till generande.
Jag var nog röd och blossig om kinderna där jag satt och strålade som en sol i stolen.

Tydligen vill cheferna att jag ska in på driften också vid behov så det kommer för mig att bli mera utbildning framöver för att sätta mig in i hela verksamheten

Oj!! Det här blev ju bara så himla bra.
Jag var alldeles vimmelkantig av beskedet, av lättnad över att ha en framtid med jobb och just där jag kände att jag trivdes så grymt bra.

Gick ut till min lilla buss och tvättade den och skurade ur invändigt.
Under tiden som jag smälte det nya inom mig.

Kändes så grymt bra!

En framtid på Tuna Trafik i Eskilstuna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards