Direktlänk till inlägg 27 april 2018

På rätt plats

Av Sirpa - 27 april 2018 00:05

Den här veckan har varit riktigt energisugande och jag är så glad över att det nu är ledigt.

Fredag Lördag Söndag är dagar som jag helt kan ägna åt mig själv och ingen annan.
Ingen dator eller jobb förrän på måndag.

Min käresta och jag pratade i veckan om hur vi gör med helgen.
Han har en tung och lång arbetshelg framför sig och den blir bara jobb, äta, sova och inget annat orkar man dessa helger.
Jag vet då jag själv brukar köra dessa också.

Bara lördagen är man 12 timmar på jobbet.

Jag ville till husvagnen men det kändes inte bra att plocka med bilen.
Den skulle ju bara bli stående och kärestan behövde ju den till att åka till jobbet och gymet.

Så vi bestämde att på Torsdagen, då han hade delad tjänst, så skulle jag köra honom till jobbet på em och sedan ha bilen till att handla, hälsa på min mor och lasta i allt som skulle med till vagnen.

Så blev det och när han slutade jobbet åkte vi hem så han fick byta om.
Sedan körde jag till Malingsbo.
Vi lastade av snabbt och han for åter hem.
Jag packade upp det som var med.
Allt annat blev kvar i förtältet.
Sånt som skall vara där eller ute

Fikade och åt lite.
Gjorde sedan kväller i en varm och go vagn på en tyst camping.
Så befriande skönt.
Kommer att sakna kärestan men jag behöver lugnet och tystnaden omkring mig.

Ligger nu mitt i natten och bara lyssnar på tystnaden.
Husvagnen är min rekreation.
Det lilla härliga boendet som är så grymt bekvämt och ombonat.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards