Alla inlägg den 7 april 2024

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara.
Äggletning, påskbuffe och påskgodis.

Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem.
Dem hade sparat mat åt mig från buffen.
Så jag frossade i Sillar, kokt potatis, köttbullar, potatisgratäng, Janssons frestelse och sedan gott till kaffet.
Memma med Kaffegrädde.

Som jag njöt!

Katterna trivdes med att ha mig hemma några dagar.
Det blev inte så långvarigt då jag skulle ha min första körning för Håbo buss med start på Torsdagen.

Att vara hemma bara ett par dagar ger inte direkt någon vila.
Första dagen gick åt till att tvätta, försöka sova lite längre vilket inte gick.
Packa upp väskorna och börja packa om för nästa resa.

Onsdagen valde jag att åka och hälsa på gamla mamma först, tillsammans med mitt barnbarn.
Hämtade mammas deklaration, mejlade mäklaren om lägenhetsförsäljningen. Får hjälp nästa vecka med den biten.
Vi hade handlat en del till mamma.

Därifrån åkte vi vidare till Stadsmissionen i Västerås.
Hittade lite kläder till mitt barnbarn och en jättesött syskrin på ben.
Lägger ut bild på den senare.
Givetvis böcker i mängd. Kostar bara 5 kr styck där.

Sedan for vi vidare och käkade lunch på Ikea.
Vi åt fish and chips.
Massor med folk då det var påsklov och många passade på att äta lunch med 50% rabatt och med kvittot fick 50:- att handla för på Ikea.

Vi handlade lite allt möjligt välbehövligt så vi fick rabatten. Köpte lite grejer till min husbil.

Sedan blev det bråttom hemåt då tiden gick fort. Hästen skulle ju tas omhand.

Trevliga timmar med min tösabit. 13 åriga barnbarnet.





Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider.
Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer.
Helt nya färdvägar igen.

Sov natten mellan Påskdagen och Annandagen på Scandic Klarälven.
Körde tom till Oslo och körde därifrån på eftermiddagen.

Landade i Kristinehamn och släppte av. Tom till Örebro för tank, tvätt och städning.

Blev hämtad av tjejerna vid 22 tiden.
Lång arbetshelg klar och det var skönt att komma hem.



Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45

Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig.

Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till.
Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig.

Åkte i god tid efter frukosten till stationen för att göra iordning min buss.
Lastning 10.45 och sedan styrde vi två bussar över från Oslo till Sverige igen.

Tog det lugnt då det var en del trafik och vädret var inte det bästa.
Regn och blåst även denna dag.

Kom till Karlstad i god tid. Tid inräknat för eventuellt stopp i tullen vid gränsövergången.
Efter väntetid for vi sedan med fyllda bussar till Kristinehamn.
Avsläpp till tåget mot Stockholm.

Åkte sedan och tankade vid Truckstop utanför Kristinehamn.
Parkerade vid en Rasta för att städa buss och vila.
Så mellan 15.00 och 20.40 hade jag ingenting i körningar.

Tiden gick och jag laddade om för att återvända mot Oslo.
Lastade Kristinehamn och Karlstad och körde återigen i mörker och regn till Oslo
Hade med en annan kollega i samma buss som sällskap.

Landade i Oslo 00.40 och åkte sedan till hotellet i hans buss igen.
Min stod parkerad vid stationen.
Nu var jag jättetrött!! Dagen hade verkligen varit lång.
Välstädad buss hade jag efter noggrann dammsugning under min väntetid.

Somnade ovaggad.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards