Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Sirpa - 8 oktober 2014 10:21

Nu har den kommit :)
Min efterlängtade kaffemaskin som är en gåva.
Den följde med då jag köpte ett års prenumenation av tidningen M Magasin som jag skrev om i ett tidigare inlägg.

Hämtade den från posten för några dagar sedan och kände att jag vill packa upp den och njuta av det i lugn och ro.
Idag var det läge.

Hade min älskling i mobilens högtalare under tiden jag packade upp.
Vi hade precis kommit överens om att jag inte ska cykla till och från jobbet ännu.Att kroppen måste få mer tid att hela sig.
Jag lyssnar på honom, litar på hans omdöme och uppskattar hans omsorg om mig :)

Så kaffemaskinen fick bli den som gav mig extra glädje idag.

Den är ju så supersnygg och passar jättefint til mina övriga köksmaskiner.
Se bara!

Riktigt roligt att få något bara sådär.
Har länge tänkt köpa en sådan maskin men inte känt att behovet varit aktuellt att lägga ut såpass mycket pengar.

Några kaffekapslar följde med så jag ska ta mig en provkopp under dagen.

Min älskling log nog försiktigt åt mig i andra änden av telefonen då jag tjoade och njöt åt min nya maskin :)
Jag är lite knäpp..det står jag för och njuter av.

Av Sirpa - 8 oktober 2014 08:42

Snart så är det dags att grensla min tappra fåle och ge mig ut i strid med bilarna på vägen mellan Kungsör och Köping....
när min älskling gett klartecken förstås! Inte före.

Förkylningen börjar ge med sig och hostan likaså.Det är just hostan som varit värst.
Var ju hemma från arbetet 1 1/2 dag förra vecka pga av att jag var så medtagen av hostan
Såg knappt vägen på Torsdagsmorgonen då jag gav upp, åkte hem och bäddade ner mig.
Klart att det tar på kroppen när den inte får vila på natten av hostandet och värken i bröstkorg, hals samt sprängande huvudvärk.

Nu känns det mycket bättre.
Har jobbat för fullt två kvällsskift.Visst har jag hostat....det rejält första kvällen och in på natten.
Tappade rösten helt innan körpasset var slut.

Idag är det mera som ett kraxande som tar med sig något upp från luftvägarna varje gång.
Bra!!
På rätt väg...det släpper helt snart.

Ska bli så kul att cykla igen:)
25 km om dagen.

[Bild]

Likaså vill jag igång med min träning.

Tunnel Run i Stockholm närmar sig med stormsteg och jag är inte redo att springa en mil idag.
Till den 22 November behöver jag i form.
En mil är ju inte långt och jag behöver ju inte prestera, men jag vill ändå genomföra detta unika lopp.

Bara detta att jag kan andas något sånär igen är fantastiskt :)
Det gör mig glad!
Rösten är kläm ännu, men det ger sig snart.
Kommer så att börja med mina milspromenader och cyklingen innan löpningen får sin plats :)

Går nu och sneglar på träningskläderna som hänger i hallen.
Suget växer:)


[Bild]

Även idag har jag cyklat trots att det regnar.Det är ju bara att jag har på regnkläder.
Det enda som kan hindra är blixthalka.

Hmmm...sitter nu och funderar på om jag ska gå till och från jobbet idag...ska höra med min sjukvårdskunniga älskling om han tycker det är ok.
Det är ju bara 12 km x 2

Av Sirpa - 8 oktober 2014 00:04

Redan imorse när jag tog en dusch såg jag vår nya hyresgäst i duschen.
Den satt och höll sig krampaktigt fast i tvålen då jag troligtvis kommit åt att spruta vatten på den kraken, innan jag såg att den satt där.

Jag förklarade för den mångbente vännen att det inte var någon lämplig plats att härbergera på, i duschen, på tvålen.

Den vevade med sina ben som att den ville förklara att platsen bara var tillfällig.
Vid ett tillfälle var den på väg att ramla ner men hann få till en tråd som den hängde i en stund innan den klättrade upp på tvålen igen.
Hängande upp och ner.

Nu är det kväll och den lilla sötisen sitter kvar där...
Det hjälper inte att jag förklarar att det inte finns några flugor därinne.
Imorgon blir det förflyttning ut till en blomma eller nåt.Duschen är en farlig plats.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards