Alla inlägg under juni 2016

Av Sirpa - 25 juni 2016 09:28

Midsommarafton är den tid på året som jag tycker är vigd åt kärlek och magik.
En tid då jag släpper mina känslor fria...låter dem bubbla.

Min längtan efter mannen som jag älskar djupt och innerligt, var då påtaglig.
Riktigt tuff känsla inombords, som snörde åt hjärtat....

Detta gjorde jag någonting åt.Vi sågs en stund, fylld av Midsommarmagi...

Mötet blev kort men så underbart.
Vi fick 30 minuter tillsammans under glatt samspråk, många kramar och mina tårar rann när vi sedan skildes åt.Jag tillät honom se mina tårar...de gjorde ont i honom.
Vill inte göra honom illa för allt i världen! Han har nog med sitt liv som är tärande.
Nu kunde jag inte hålla igen...visade vad jag kände.

Livet ser ut så just nu....
Att vi skiljs åt för att leva våra egna liv, ett tag till.Vi åker åt olika håll...

Jag älskar och lever.
Blodet strömmar igenom mina ådror...tänker på framtiden men är noga med att njuta av nuet.

Jag vet och känner att allt kommer att ordna sig med tiden.
Pusselbitar måste hitta sina platser och läggas tryggt tillrätta.
Var sak har sin tid och kräver sitt utrymme.
Vi är vuxna människor och vet hur livet ser ut.
Allt skall ageras ut på plats och ställe innan nästa steg tas.

Det kommer flera Midsomrar :)

Livet är här och nu!
Jag njuter, skrattar, gråter om så känns.Tillåter mig leva och visa vem jag är.
Älskar djupt....
Vår tid kommer :) Det vet jag...

Av Sirpa - 22 juni 2016 15:13

Vaknade imorse av mobilväckningen.
Hade kunnat sova längre men det fanns att göra denna lediga dag.

Klev ur sängen 6.10
På med kaffe...
Katter överallt som ville ha gos och frukost.
Har tre just nu och de känns som det dubbla emellanåt :)

Hoppade i träningskläder.
Körde till Bilia med min Volvo.Han ska in på service först och sedan 5 dagar på skadeservice för reparation av krockskadorna.

Gick därifrån.
Ringde syrran, handla på Ica 1:an och gick sedan hem till henne.
Vi åt en god Midsommarfrukost med jordgubbar.

Satt och pratade ett par timmar innan jag traskade iväg till apoteket.
Inhandlade värktabletter och Magnesiumtillskott.
Min bästis V har rekommenderat det då jag har så ont i fingerlederna ibland.
Testar denna burk så får jag se om det hjälper

Kom hem svettig och trött i benen.
Blev 8 km rask gång idag.

Mocka kattlådor innan dusch.
Diskade.
Har börjat packa lite smått inför Italienresan :)

Av Sirpa - 22 juni 2016 12:52

Både Måndag och Tisdag var körningar som utgick ifrån Uppsala.
Gick upp vid 3 tiden på morgon bägge dagarna.

Måndag Norrköping, Tisdag Linköping.

Mycket folk som åker neråt landet som jag lastar in på Cityterminalen.
Härliga människor :)

Gillar mitt jobb verkligen men jösses vad trött jag varit båda kvällarna efter jobbet.
Har ju en timmes bilfärd hem också, så det har tagit på hjärnan och orken.

Igår Tisdag var jag så trött att jag inte orkade köra katterna till min dotter i Ramnäs.
De får bo kvar tills alla tre ska dit då jag far till Italien.

Finns inget av värde att själa i min lägenhet om det nu är någon som läser detta i sådant syfte.
Min gamla tv är knappt nåt att släpa på.

Andra värdesaker existerar inte i mitt liv.Mobil och pengar är med på resan.
Så gör er icke det besväret.

Imorgon blir det Cityterminalen från Västerås då jag dubblerar våran 888.
Dubbeldäckare i mina händer.
Ska bli kul

Av Sirpa - 20 juni 2016 11:17

Jag blev så grymt trött på min ständigt värkande muffinsmage så det fick bli rejäla åtgärder för att få ordning på detta.

Redan i Fredags lade jag bort alla måltider, utom frukost.

Äter en bra frukost varje dag...lite olika tider, beroende på när jag jobbar och vart.

Sedan byter jag ut både lunch och middag till ersättningar, som jag vet ger min kropp den näring den behöver.

Redan första dagen försvann magvärken.
Börjar misstänka att det är något jag inte tål....
Sväller upp som en ballong om magen och sedan gör det riktigt ont.

Hemskt att inte få plats i uniformsbyxorna.

Idag är det Måndag och allt känns bättre.
Blir bara så kraftlös mot kvällningen.
Fick igår lov att äta knäckebröd för att ge magen nåt att jobba med.

Jag vill vara fräsch när vi kör ner till Italien och där ska jag träna så mycket jag bara hinner.
Finns tydligen ett härligt stråk längs havet att springa längs.

Tränar nu med när jag hinner.
Svårt när arbetsdagarna är så grymt långa.
Som idag...med resan till och från jobbet så är jag borta över 14 timmar.

Vill också känna mig fin inför min älskade.
Han är lite orolig när jag går på så hårt med dieten...men jag är ju sådan.
Vill jag något så genomför jag det :)
Finns inga genvägar!
Det borde han veta vid det här laget :)

Äta mindre och röra på mig mera.
Bästa metoden.

Tänkte köra detta under en veckas tid för att sedan hitta en balans i vad magen fixar utan att göra ont.

Av Sirpa - 19 juni 2016 05:43

Fick i Fredags ett sådant underbart glädjebesked att jag hoppade av lycka härhemma.

Det är ännu inte officiellt så berättelsen får komma senare.

Äntligen skall en människa jag älskar få må bra igen, så mycket kan jag avslöja :)
Det gör mig överlycklig!

Pengar är inte allt....även fast det finns människor som lever med det som viktigaste del i sitt liv.
Att få skryta över det man äger och får igenom andras slit ......

I min värld är välmående och hälsa det viktigaste.
Kärlek och glädje står i förgrunden.

De jag älskar skall må bra och känna sig värdefulla för den person de är, inte det som finns i plånboken.

Jag är jätteglad :)

Av Sirpa - 17 juni 2016 07:45

Igår Torsdag hämtade jag två kompisar till Lovan.

För min del vart det innätning av balkongen ordentligt, för jag vill att katterna kan vara där när jag är på arbetet.

Gjorde samtidigt iordning med lite nya blommor.
Blev ett bra resultat :)

Av Sirpa - 17 juni 2016 07:32

Nu har jag fått så nog av både min förkylning som inte ger sig men också "muffinsmagen" som tar plats i uniformsbyxorna, så de blir obekväma.

Tog beslutet igår att göra något åt fläsket.
Från och med idag inleds powerwalkpass igen och mathållningen förändras.
Jag slarvar så grymt mycket och det gör att magen jäser upp och dessutom gör ont.

Vet att kosthållningen räcker för att få ordning på den biten, det andra är för att få fart på min träning igen som får mig att må bra.

Kommer att äta en riktig frukost och sedan byta ut en hel veckas övriga måltider till Naturdiet, pulver i vatten och bars.
Det kommer kicka igång allt.

Hoppas på att förkylningen ger med sig samtidigt.
Annars blir det läkare nästa vecka.
Får inte må såhär när D och jag kör ner till Italien.

Vill må bra igen!

Av Sirpa - 16 juni 2016 09:11

Körde en vända Arlanda i Tisdags kväll.
Mitt förra blogginlägg var längre än det som ligger där nu....vet inte vart resten tog vägen.

Hade en älskad vän över på lite mat och härliga skratt och samtal på Tisdagen.

Onsdagen började med att jag vaknade tidigt.Kaffe i sängen.
Ringde sedan Avorum som har lägenheten jag hyr i andra hand.
Känner att jag behöver få veta om jag har nån chans att få förstahands kontrakt på den.

Bokade service på min bil i samband med att den skall in på reparation för krockskadan nästa vecka.

Dusch och hopp i uniformen.
Iväg till djuraffären och inhandlade syrsor till min spindeldam som visade tecken på att vara hungrig.

Besök på depån i Västerås.
Träffade på min bästis och även chefen.
Många skratt och bus :)
Älskar detta ställe.
Vi väntar nu på att en älskad vän skall ta sitt förnuft tillfånga och komma över till oss.
Han platsar i gänget :)

Köpte med Jordgubbar innan jag for till Uppsala.
Hade med elev som körde.
Intressant kväll med lite felkörningar och nya, alternativa färdvägar hittades.
Jag lärde mig en hel del själv också, i Stockholm.

Långrast i Norrköping vilket passade mig bra.
Hade som vanligt ont i magen och vilade i två timmar.

Slutade jobbet 24.25 och åkte hem till mitt.
Trött efter lång dag på över 12 timmar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards