Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Pigg Träningskompis :)

Av Sirpa - 29 april 2014 11:16

Hade sådär seg kropp denna morgon också när det var dags för träningen.
Det bara tog emot nå så grymt!!

Bestämde mig för att kroppen behöver få göra sånt som känns kul.
Detta kul är för mig Backpass:)
Det tycker jag är roligt,krävande och riktigt jobbigt.
Så fick det bli.
Joggade lätt till ett ställe en bit bort som jag vet är jättefin att köra kortbacke.
Körde lite övningar innan,lite kordpass.

Testade backen ett par gånger.
Bestämde mig för 15 gånger upp och gång ner.
Den är ca 50 meter backen,mjukt underlag.

Tycker att det är så tråkigt att hålla räkningen på antal gånger så jag tog 15 pinnar och lade i en hög:)
Så för varje vända lade jag en pinne åt sidan.

Plötsligt när jag så rusar uppför i backen står där en pigg och glad lirare:)

Det var hunden som bor i huset bredvid där jag tränade.
Vi sprang tillsammans,jag flyttade mina pinnar och han hade sin pinne med sig i munnen...pinne förresten..mera en käpp.

Jag kastade hans käpp några gånger.
Vi tränade vidare.

Så dyker min kompis husse upp och vi pratar kort:)Glad husse som verkar gilla att det händer nåt runt husknuten.

Min träningskompis gillade när jag tog bilder på honom:)
Efter en stund lessnade han på mitt upp och ner löpande.

Denna vovves sällskap gjorde min träning så mycket roligare:)
Hoppas han kommer flera gånger.
Jag fick ett bra,konditionsbyggande pass.
Joggade hemåt glad,svettig,lite matt i benen men väldigt nöjd.
Kort styrka och stretch innan dusch.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards