Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Tupplur på soffan

Av Sirpa - 6 maj 2015 13:23

Lade mig att vila i min sköna soffa, efter tandläkarbesök med bedövning.
Tog en evighet att äta frukost, när bedövningen började släppa:)
Hann nästan bli hungrig igen innan det var uppätet och klart.

Dusch, på det en välbehövlig vila innan kvällens jobbpass.
Sov bara 5 timmar inatt och det är för lite.

Ställde mobilen på väckning ifall att.

Slocknade med tv:n babblande dämpat i bakgrunden.
Vaknade med ett ryck!!
Kändes som jag hade sovit i timmar.
Hann drömma en massa och det var otäcka drömmar där jag var både arg och ledsen.
Gahh!!!

Det visade sig att jag sovit ca 10 minuter bara.
Tog en stund att ruska av mig drömmen.
Sedan kom energin från min powernap.

Upp och fixade en god sallad att äta ikväll på rasten.
Plockade med kläder och annat som skall med till Öland på Lördag, då Titti och jag åker ner igen.

Var så stollig igår att jag lastade Volvon med grejer...kom sedan på att cykelställningen ligger under allting.
Så det var bara att räta till detta.
Vill ta med mig cykeln för att kunna ta mig runt i trakten utan bilen.

Ser att solen strålar ute:)
Blir skönt att köra i fint väder.

Titti sover sin skönhetssömn.
Hon fick lite rökt kalkonkött när jag åt frukosten.

Ligger nu och degar en stund innan hopp i uniformen, långt pass idag.
14.50-23.30

 
 
Trollet i skogen

Trollet i skogen

7 maj 2015 06:49

Misstänker att det går åt lite bensin på dina resor ner till Öland men vad gör man inte för att få njuta av det man gillar. Hoppas att vädret blir fint då men det ryktas om att det ska bli sämre till helgen igen.

http://www.ulf-wigh.se

Sirpa

7 maj 2015 07:15

Jag kör på Etanol den varma årstiden så det blir lite billigare.
Sedan röker jag inte eller dricker alkohol :) där spar jag pengar i mängd.
Vädret kan jag inte påverka utan njuter oavsett:)
Det är mitt Älskade Öland:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards