Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Tankar i sommarnatten

Av Sirpa - 30 juli 2014 01:25

Ligger vaken i min husvagn här på campingen,på norra Öland.
Tänker på dagen som gått.

Har fått en vän som jag känt några år att tänka till lite extra,vad gäller det egna "måbraet"
Sånt gillar jag!

Han följer mig på facebook bla och vi talas vid då och då på messenger.
Han tycker om Öland och åker hit varje sommar,hyr stuga för dyra pengar en vecka.
Sedan har jag förstått redan tidigare om åren att han tycker att den veckan är för kort.
Likaså iår.

Vi pratades vid på messenger när han lämnat ön.Han ville verkligen inte det än,ville stanna kvar.
Jag skrev att han kunde ju komma tillbaka,hyra in sig någonstans.
V i kunde göra saker tillsammans om han ville.
Jag vill inte ha någon i min husvagn,den är min borg.

Då fann han lösningen istället för att bara passivt gnälla...han började leta en egen husvagn:)
Vad glad jag blev!

Så nu letar han husvagn och om han hittar det han vill ha så kommer han ner hit igen och fortsätter sin semester här,jättekul att jag kan inspirera på det viset med mitt välmående här.

Har lovat honom att hjälpa till med råd och tips med vagn.
Det gör jag så gärna för det tycker jag är roligt.

Jag har ju såpass nyligen skaffat min älskade vagn och inrett den,lärt mig den och boat in mig så det är ju rätt person att rådfråga.

Följer nu med spänning och ser vad han köper för något.
Här på campingen finns det ju plats nu när värsta trycket är över.

Det är ju bästa sättet att få tiden här längre,en egen vagn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards