Alla inlägg under oktober 2014

Av Sirpa - 26 oktober 2014 06:13

Herregud....klockan!?
Vad är klockan??
Titti mjauade förskräckt när jag studsade ur sängen och ut i köket.
Klockan var redan 6.05
Snablar, tänkte inte på att tiden ställdes om inatt.
Som tur, så är jag alltid igång i god tid så jag kunde lugna ner mig.
Skulle inte åka förrän om en timme....

Pulsen lade sig tillrätta och då började också hjärnan fungera som den skulle.
Hmmm....klockan ställdes tillbaka...
Altanmöblerna tas in, brukar jag tänka.Kossorna in från bete....
Såg på klockan i iPhonen och den stod nu på 5.04

Dåså :) Läget var ju tvärlugnt!
Plötsligt hade jag en timme till att använda mig av.
Så skönt konstaterande.
Vi har ju tjänat en timme inatt, inte förlorat som jag var inne på först.

Titti tyckte att jag var en riktig knäppgök som flugit ur sängen med skutt, hon gillar inte stress.
Nu kommenderade hon mig att tagga ner och ge henne frukost :)
Så fick det bli.
Sheba serverades åt Nådige Tassladyn.Hon åt och jag bryggde på dagens första kopp kaffe.

Känslan som nu infunnit sig i mig är lättnad och glädje.Att inte behöva ha bråttom.

Jag har blivit sådan i livet att jag ogärna stressar.För hamnar jag i stress så finns en liten risk att min hjärna inte riktigt hänger med.
Jag kan ha många bollar i luften samtidigt, bara jag har koll på dem.
Ingen får studsa iväg utom synhåll för mig, det gillar jag inte.

Har nu haft en period då det varit ganska mycket....det gör inget, sålänge jag känner att tiden räcker till.
Det har även blivit så, att jag fått lov att prioritera och helt enkelt lägga bort vissa saker.

Skulle bla hjälpt min äldsta dotter i hennes trädgård, att vinterlägga den.
Klippa ner växter, gräva ner blomlökar och fixa till.
Tiden räcker inte just nu.
Jag vill känna att jag hinner njuta av det jag gör :) Vara i den stunden och inte ha tankarna på annat som behöver göras.
Kan jag inte det så avstår jag hellre.

Tidigare i livet, stort sett i alla år jag levt sedan min far gick bort då jag var 12 år, så har jag åtagit mig att axla enormt ansvar.
Jag har ständigt satt andras behov och leverne före mitt eget.
Slutit från morgon till kväll för att göra ett gott dagsverke, för mitt eget samvetes skull men också för att andra skulle ha det bäst, inte bara bra utan bäst!

Duktig dotter
Duktig mamma
Duktig anställd
Duktig, duktig....det har varit prio Ett ständigt.

Nu vet jag bättre.

Jag vill inte vara Duktig!
Jag vill vara Sirpa...kvinnan som lärt mig tycka om mig själv, som har fått självrespekt.
Ingen människa ska behöva prestera massor för att få ett värde i livet.
Det räcker med att vara den man är.
Godheten i hjärtat är viktigast, kärleken till sig själv som i sin tur föder den äkta kärleken till andra människor.

Livet skall inte vara ett pressat program eller en jakt på status och bekräftelse.
Det ska räcka med att ha det ikring sig som gör att själ och hjärta lever i symbios.
Kärlek, närhet, vänskap och sådant som får en själv att leva värdefullt.

Där är jag :) och där tänker jag stanna.
Just nu är Kärleken stark i mitt liv...en nytänd kärlek som ger mitt liv den kompletta guldramen.

Mannen jag sökt håller nu min hand, han släpper den inte, trots att jag ännu inte givit honom så mycket av min tid, min värdefulla, njutfulla tid.
Det kommer :) Min längtan efter honom är ständig, växer för var dag....
Vi vandrar tillsammans, pusslar in varandra i våra liv, sakta men säkert.

Jag vet att han vill av hela sitt hjärta att jag ska må bra, precis så som jag vill att han ska.
Han kom in i mitt liv i ett läge då jag inte stod beredd :)
Hade inrättat livet för att vara ensam.

Nu är han min och jag hans.
I det blir vi kvar :)

Nu skall jag fortsätta med denna dag som började med en rivstart, som hag lyckades lugna ner igen.
Om en stund åker jag till Stockholm.
Till Stadion för att deltaga i en Run Off.
Med mitt träningsgäng i löpning.
Team Stockhom Marathon :)

En heldag i svett, skratt och glädje.
Goda möten och härliga samtal.
Berättar sedan....

Ta vara på dagen på bästa sätt.
Tjingeling!

Av Sirpa - 24 oktober 2014 08:44

Det har med åren blivit en härlig upplevelse att fara ner till Ullared och Gekås, tillsammans med mina döttrar.

Resan ner har präglats av glädje, skratt och tokiga upptåg.
Goda samtal i bilen, fikapauser och bus.

Väl inne på varuhuset har vi vandrat runt, var och en för sig mestadels för att sedan sluta samman för fika och utbyte av tankar och åsikter över inhandlade varor.

Nu har dåmin yngsta dotter och jag varit ner över dagen.
Väl hemma ställde jag kassarna i köket för att packas upp i lugn och ro.
Det är en procedur som jag finner väldigt speciell.

Denna gång skedde uppackningen efter att jag sovit ut länge efter resan.

Kaffe i magen och levande ljus tända på bordet:)
Radion spelade bra musik och kasse efter kasse plockades upp.

Denna gång handlade jag även åt min äldsta dotter och min käresta som nyss flyttat till lägenhet som behöver inredas, till min stora glädje.

Botanisera bland gardiner, mattor och annat som behövs till ett hem älskar jag...det är som en ständig ahaupplevelse, att se allt det fina som Gekås erbjuder till priser som får en att jubla.

Jag kommer vid ett senare tillfälle att blogga om det jag fyndade till min älskades hem, ska bara få upp allt och iordning så det synliggörs hur jag tänkte och valde.

Sedan mina egna prylar.
Köpte självklart sådant jag har behov av för min träning, både löpning och cykling.

Handskar, reflexer, mössa, extra belysning till cykeln.
Neonfärgat självklart så jag syns i trafiken.
Mössan är superbra då den har hål för hästsvans.Jag har ju långt, tjockt hår och det måste ju få plats.

Cykellysen och reflexer är ett absolut måste, billig livförsäkring.

Hittade också en speciell huvud/hals klädnad på hästavdelningen, för kalla vinterdagar.
Den får plats under cykelhjälmen och skyddar halsen med ett tjockare, mjuk och behagligt material.
Jätteglad att jag hittade den.

Jag är ju inget freak av märkesprylar eller följer modet slaviskt, utan söker alltid det praktiska, funktionsdugliga oavsett avdelning...nu fynda jag som sagt på hästavdelningen och även herravdelningen.Allt är snyggt också.
Superbra!

Sedan hittar jag alltid något vackert i smyckesväg, hals och armband som jag älskar att ha på mig.

Läsglasögon som går åt.
Förlägger dem ständigt och hanterar dem kanske inte heller så försiktigt, så de går sönder.
Köpte trepacke, jättesnygga och billiga

Presentsnören och papper.
Inför kommande födelsedagar och snart jul.

Givetvis massor med ljus som jag ständigt eldar hemma.
Jättebra priser på allt.

Badrumsartiktlar.
Sånt som ständigt går åt

Plastpåsar,bakplåtspapper och annat sådant till köket som saknades hos mig

Matavdelningen gick vi igenom förstås och skulle handlat mera där men vi var så trötta vid det laget.
Ullaredslimpan är en kul grej:)

Det bästa av allt var min nya mobilväska som jag hittade direkt.
Så praktisk, snygg och rymmer allt jag behöver.
149:- för denna :)

Efter 9 timmars shopping såg det ut såhär:)

Mitt kvitto lade jag på köksmattan hemma och en tändsticksask uppepå för att visa längden....

Hittade en jacka till mig själv och mängder med julklappar till barnbarnen.
Hellyckad resa till Ullared och ett hål i plånboken som blev mycket mindre nu än om jag handlat allt hemma.

Mor och dottertid som var guld värd gav en härlig ram till hela resan

Goda fika/matstunder och möte med Morgan som var pricken över i

Gekås i våra hjärtan <3
Boris är bäst!!!
Du har verkligen lyckats.

Av Sirpa - 23 oktober 2014 23:57

Onsdag morgon/natt rullade Volvon ut från min parkering i Kungsör, klockan 4.45
Dotterns bil stod på min parkeringsplats under tiden vi var iväg.

Det blev en regnig och blåsig resa ned till Ullared och vårt älskade Gekås.
Lika kul varenda gång vi kommer dit.
Tog oss 5 timmar med stopp för toabesök och bensträckare.

Kaffethermos samt frukost hade vi med oss i bilen.Jag körde hela vägen.
När vi väl landat där så var klockan straxt innan 9.
Fick P plats väldigt när, var ännu inte så mycket folk.


Vi tog varsin kundvagn med 3 varukorgar på.
Två att ha inunder på hyllan och en som vi bär med oss då vi strosar runt utan varuvagnen på släp.

Alltid lika förväntansfullt att gå in igenom dörrararna.
Vi började plocka med en del, åkte en trappa ner.
Efter ca 1 timme var det dags att inta lite energi så vi uppsökte Sportbaren.
Vi unnade oss kaffe, macka, salt kringla och två små bakelser/praliner.
Gott var det:)

Fortsatte så vårt uppdrag.
Jag skulle handla åt min äldsta dotter och likaså till min Älskades nya lya.
Självklart till mig själv med :)

Systematiskt gick vi igenom sortimentet.
Kundvagnen fylldes på vartefter.
Timmarna gick och precis när vi bestämt oss för att bara gå igenombarnkläderna och sedan äta lunch, så blev jag brutalt påkörd på min vänsta häl av en stressad kvinna...jääääjjj vad ont det gjorde!

Kvinnan konstaterade i stort sett bara att hon kört på mig och sedan gick hon vidare.Där stod jag med tårar i ögonen av smärta och hälen röd, värkande och på väg att svullna upp.
Det struntade hon i...

Min dotter blev jättearg på kvinnans nonchalans och tog genast hand om mig, fick i mig värktablett direkt och kollade så jag kunde gå efter en stund.
Jag var mest orolig för att hälsenan gått åt skogen och att min träning inför mitt lopp i November skulle förstöras.
Haltade så fram under ett par timmar innan smärtan började minska.

Vi lunchade i restaurangen.
Smakade gott och vi var rejält hungriga.

Vi unnades oss en bit tårta som vi delade på till kaffet på maten

Shoppade så vidare.
Fyllde våra kundvagnar till det yttersta.
Jag hittade allt min äldsta dotter skulle ha och massor till min kärestas hem:)
Jättekul!
Vi drog oss mot kassorna vid 18 tiden.Då hade vi shoppat i 9 timmar:)

Dottern fick beröm av kassörskan att hon var proffs på att lasta sin vagn.
Fullt var det :)

Vi tog oss till bilen, lastade in.Besökte toa och inhandlade varsin kopp kaffe.
Åkte så hemåt, nu med dottern vid ratten.
Stannade inte förrän i Arboga och tankade.
Var hemma i Kungsör då 24.00 och jag bar upp mitt till lägenheten
Lastade över dotterns till hennes bil.
Krama godnatt innan hon for iväg hem till sitt.

Skriver imorgon om vad jag handlade :)
Heja Gekås!!

Av Sirpa - 23 oktober 2014 23:19

Min yngsta dotter och jag var till Gekås i Onsdags och fick då nöjet att ha en god pratstund med Morgan.
Han var skojfrisk och glad.
Väldigt positiv i sitt sätt att tänka.
Bjöd på sig själv.

På bilden står han och min dotter och bestämmer sig för att ge mig det arga ögat :)
Han gillade skarpt att jag är busschaffis och med dottern pratade de om radiohandlare i Ullared.
Hennes pappa säljer varor till Gekås också :)

Vi tackade för en härlig pratstund med denne intelligenta och humoristiska man.

Tack Morgan!
Vi ses snart igen.

Av Sirpa - 22 oktober 2014 02:42

Vaknade för en timme sedan av att det pågick ett spinningpass i mörkret.
Det var min älskade lilla sambo Titti som bestämt sig för att det fick räcka med 4 timmars sömn för hennes hembiträde och uppasserska.

Hon spann så det dånade i sängen och täcket vibbrerade.Så fort jag rörde mig så mjauade hon dämpat och puffade med nosen för att jag skulle klappa på henne och krama
Kelig så hon visste inte till sig av glädje när jag till sist gav upp försöket att somna om.

Vi småpratade en stund och jag fick klia, krafsa och nypa på henne efter konstens alla regler:)
Sedan tyckte hon att en nattmacka skulle sitta fint...så ut i köket och servera Sheba mitt i natten.
Vad gör man inte för sin livskamrat:)

Skulle göra samma sak för min Älskade om han skulle vara hungrig på natten :) eller i behov av att bli kelad ;)

Kan ju lika gärna berätta om gårdagen när jag ändå kom in här och började blogga...

Cyklade ju till jobbet i svinottan, lämnade hemmet och trampade utbi mörkret 3.30
Det var så speciellt sken ute, himlen och molnen var så låga och ljusa.
Köping och även Valskog reflekterades ljuset ifrån...lite magiskt!

Alldeles vindstilla och tyst.
Två bilar var allt som passerade vid den tiden längs de 12 km jag cyklade.
Var först av alla på jobbet.
Dusch och uniformering direkt.
Under tiden hade kollegor kommit till sina pass och satt i glatt samspråk ute i vårt fikarum.
Jag anslöt och tog mig en kopp kaffe medans jag sminkade mig.

Det är så skoj, för min procedur med hårtorkning och sminkning har blivit ett naturligt inslag för mina kollegor,då jag duschar efter min svettiga cykeltur varje gång.
Det bara är så :)

Jobbade så en härlig morgon med tur till Skinnskatteberg först av allt.
Bara älskar det :)

Efter rast en sväng till Västerås.Sedan städa buss och trampa hem.
Den cykelturen var tuffare då det regnade och blåste motvind.
Chefen körde förbi mig på väg hem och tutade glatt när han passerade.

Kom hem svettig och röd i ansiktet av ansträngning och det våta regnet.
Kaffe, smörgås och kort vila innan avfärd till min käresta i Eskilstuna.

Titti sur för att hon ansåg sig bli störd i hennes "sova dag"
Hon blängde surt på mig och bad mig dra så snart jag bara kunde..
Dessa katter...suck!

Anlände till min älskade som var uppe i varv i sitt flyttstök.
Jättefint med den stora härliga soffan.
Helt underbar!
Likaså matbord och stolar.
Jättefina och passar så bra i vitt.

Vi bar upp grejer på vinden.
Möblerade om lite.Satte upp grejer och gardiner.
Bra att få lite gjort sådär i omgångar.
Hitta den möblering och struktur som passar till just den lägenheten.
Kul att planera och greja tillsammans, även fast det i första hand är hans hem där han bestämmer ordningen.
Det respekterar jag fast jag älskar att inreda och klura ut lösningar för att få det mysigt och samtidigt praktiskt.

Kändes som att vi kunde finna bra lösningar ihop:)
Bådar gott för framtiden.
Lite kaffe i soffan innan jag var tvungen att fara hemåt.
Hade viljat göra så mycket mera men var sak har sin tid.

Fick med mig en skön fåtölj till låns hem till mitt då den var för mycket i trean och jag har inget att sitta i hos mig.Ska köpa soffa när ekonomin tillåler och jag hittar det jag vill ha.
Blev bra med fåtöljen tyckte Titti som vid det laget hade börjat sakna mig.

Hon intog stolen omedelbart.
Så jag får fortsätta sitta i sängen och se på tv :)
Det blev Tittis skinnfåtölj.
Skulle inte förvåna mig om det är en överenskommelse mellan husse och henne....
Jag fick den stora äran att frakta stolen...

Nu ska jag ta och vila en stund innan jag gör mig klar.
Klockan 4 kommer min yngsta dotter C och vi åker till Ullared för en hel dags shopping.
Det skall handlas till min kärestas hem, min äldsta dottef och barnbarn samt det jag själv behöver.
Så jag har att göra:)
Först åker vi ner.....

Mackor och annat i matväg fixat.Kaffet ska bara bryggas och allt packas ned
En lång dag väntar ..en kul dag:)

Av Sirpa - 20 oktober 2014 18:31

Sov ju inte många timmar inatt och steg upp 3.30.Åkte hem till Titti i Kungsör, matade och berättade att jag kommer hem på dan efter jobbet.

For så vidare till jobbet.Bytte om, intog lite kaffe innan dagens körningar.
Var rejält trött när jag rullade mot Västerås i regn, mörker och bländande billjus.
Att inte folk ställer in sina billysen rätt?!! Vissa bländar så jag måste hålla upp handen som skydd.

Åt frukosten hos cheferna i samtal om dittan och datten.Kul att uppdatera med dem också om allt som sker.
Tankar och funderingar.
Tycker mycket om mina chefer.
Vi hinner så sällan pratas vid då jag jobbar skift och de har fullt upp.

Körde sedan de sista timmarna på stan i Köping.Gamla tanter och gubbar som skulle handla.
Goa människor :)Alla med ett långt liv i bagaget, sin egen livshistoria.
Tycker om när det någon gång finns tillfälle att lyssna på deras berättelse.

Hade en stund över vid Big Inn Shoppingcenter så jag passade på att handla lite på Willys.Behändigt:)

Förvånansvärt varmt ute.Igår visade temperaturen på + 15 under dagen.

Slutade vid 13 tiden.Bytte om och for hem till lyan och Titti.
Var då så trött att jag kände mig yr och grinig.
Fryst pizza i ugnen blev klart medans jag laddade tvättmaskinen i källaren, diskade.Rengjorde och bytte kieselsand i Tittis låda.
Allt gick på ren viljestyrka, men jag ville ha det klart innan maten.

Bytte om till mysplagg.
Intog pizzan sittande i sängen och tv:n på :) Riktigt slött!!

Hämtade tvätten och hängde upp på tork inne, sedan kaffe och båtchoklad.
Skickade meddelande till Älsklingen då han fått hem sin nya soffa och plockat ihop den.
Blev jättebra!

Ska dit imorgon och då ska vi se vad som skall upp på väggarna.

Jag och yngsta dotter far till Ullared och Gekås på Onsdag så då blir det möjlighet att införskaffa något snyggt till väggarna i hans trea.
Sånt tycker jag är jättekul!

När kaffet var urdrucket trädde "paltkoman" in :)
Jag somnade halvsittande i sängen och sov över en timme.Med tv:n på.
Fullständigt färdig!
Välbehövligt kändes det då jag vaknade.

Ringde min käresta och hörde hur han hade det.
Huset är nu städat och klart och han kan släppa den biten.
Snart tar de nya ägarna över och han kan komma vidare i allt nya istället.
Han höll på och moterade ihop matsalsmöblerna nu, bild får jag senare idag.

Jag själv har tagit en kopp kaffe till med smaskig, hembakt bulle från min dotter som jag haft i frysen.
Lyxiigt värre:)

Öppnade ett välommet kuvert med ett medlemskort som jag är jättestolt över.
TSM Running.
Team Stockholm Marathon där jag nu är distansmedlem.
Kortet är för registrering varje gång jag deltager i träningen och den berättigar också till vissa rabatter i sportbutiker.

På Söndag är det ju Run Off på Stadion med träning och föreläsning.
Ska dit givetvis:)
Så himla kul!

Min träningsgrupp börjar med löpträning 9.30 och efter dusch och lite näringsintag, som de bjuder på, blir det så information samt föreläsning av vår härliga marathonmästare Mustafa "Musse" Muhamed.
Så spännande!

Givetvis finns min favorit och idol Anders Szalkai där.
TSM är ju hans skötebarn.
Ser fram emot denna dag!

Nu sitter jag i sängen med kuddar överallt och känner mig nästan febrig.
Har varit full rulle hela förra veckan med helgarbete och allt.
Lite för dåligt med sömn och även mat, så det tar ut sin rätt nu.
Vilar och bara är ikväll :)

Imorgon tidigt bär det av med cykel mot Köping och jobbet igen.
Börjar jobba 4.50 så jag lär sticka tidigt för att hinna duscha innan.
Trampar iväg vid 3.30
Superbra träning:)

Av Sirpa - 19 oktober 2014 07:01

Trots att gårdagen var fylld av aktiviteter och kvällen blev sen innan jag kom isäng, så vaknade jag tidigt.

Ligger här i sängen med min goda kopp kaffe, doftande och varm bredvid.
Det är ännu tyst ute...Söndag morgon.
Arbetshelg...
Jag hör nog till den lite ovanliga sorten som tycker om mina arbetshelger.De är på något sätt annorlunda mot vardagarna.
Vi få chaffisar som är ute då, sköter oss själva, tar stort stöd av varandra som liten grupp.
Det gör vi ju till vardags också, fast då har vi chefen att luta oss emot, samt verkstadens härliga, kunniga killar.

Arbetsdagen rullade på jättefint igår och jag hade roligt, precis hela tiden.
Utom förstås då en polisbil kör om mig i sådan fart att den skrämmer mig av vägen nästan...förstår att de har bråttom ibland men....varför inte använda blåljus och signaler ?!

Nåja..det gick ju bra, jag vinglade till och fick genast respons av en ladtbilscaffis som satt i " nyfikenstolen"
Han höll med om att polisen borde ha gjort mera för att påkalla uppmärksamhet.
Jag har ju kunder i min buss som i sin tur blir rädd när jag gör en undanmanöver och hojtar till.

Radion spelade härlig musik under seneftermiddagen och kvällen.
Jag dansade och sjöng vid min ratt och mådde toppen.

Har stamkunder som ständigt förgyller mina arbetstimmar med sin glädje och tacksamhet.
De blir så glada och ler, hälsar och frågar hur jag mår.
Jag är en människa i deras ögon.
Gör gott i hjärtat!

Passade på att skura och städa min buss på rasten så detta var klart då arbetsdagen var slut.
Blev bjuden på fest av ett par kunder :)Skoj!
Tackade givetvis nej, att jag själv skulle på inflyttningsfest hos min dotter.
Sade självklart att jag var jätteglad över deras inbjudan.

Parkerade min goa buss.
Snabbt i bilen och ringde upp min käresta som nu börjar vara i slutet av sin flytt.
Känns lite dumt att jag inte kunnat hjälpa honom men nu är det ju så att jag jobbar denna helg.

Vi pratade en stund där jag rullade mot Surahammar.Det regnade.
Hade lillbilen :) Pierre...
Funderar på om den inte ska få heta Piggelin istället då den är så söt, pigg och glad.
Den spann så sött.
Älsklingen lät trött <3
Tur att han har släkt som kunnat hjälpa.Känner en stor tacksamhet till dem.

Anlände till ett fullt hus i Surahammar.
Alla hade ätit klart och det var ett sorl i hela huset, glädje, busande barn och stämningen på topp.
Jätteroligt!
Vet ju att min dotter älskar att omge sig med vänner och släkt.

Jag hade med min hembakta äppelkaka till alla.
Åt min mat stående då dottern behövde hjälp med uppläggning och kaffebryggning.
Fick rå om mina två minsta barnbarn också, det kändes fint i mormorshjärtat.
Många pussar från lillkillen och kramar från min lilla tjej ...Så mysigt!
Mår så gott av deras små armar runt min hals.
Fick även en gokram av mitt äldsta bonusbarnbarn A.
Kände mig varm av glädje!
Sådan skatt att ha en härlig familj.

Fick lov att tacka för mig vid 22 tiden och styra hemåt.
Vinkade och kramade, åkte iväg med Älsklingen straxt i örat.
Vi pratade nästan hela vägen hem.
Hörde hur trött och hostig han var.
Ska åka dit efter jobbet ikväll.

Kom så hem helt slut efter en lång och intensiv, härlig och rolig dag.
Gjorde kväller bums.
Somnade vid midnatt..
Jag och min lilla katt

Ska straxt kliva i träningskläderna och ge mig ut i den regnvåta morgonen för att cykla de 12.5 km till jobbet.
Ska bli skönt att få trampa ur mig.
Åt ju en del onyttigt igår så det behövs :) Gott var det men får inte lägga sig på lager.

Tillönskar alla och envar en härlig Söndag
Min blogg fortsätter att öka:)
Fler och fler följer mig och det gör mig jätteglad och även taggad att skriva.
Redan nu har förra månadens totala besökarantal passerats:)
Sidvisningarna passerades för flera dagar sedan, så himla kul!!

Tack alla söta rara :)

Av Sirpa - 18 oktober 2014 15:30

Passade på att ta lite vackra höstbilder när solen visade sig under ett par timmar under Lördag förmiddag
De är tagna vid Järnvägsstationen i Köping

Jag älskar den färgsprakande hösten

Den höga luften som är så lätt att andas.
Prasslet i löven på marken vid varje steg

Ännu blommar små tappra rosor.

Allt denna färgprakt gör mig så glad och lätt i sinnet.
Ser massor med vackra motiv att fotografera där jag far fram med bussen.
Har jag inga kunder så kan jag stanna till kort och njuta av stunden, fånga ögonblicket och spara det vackra på bild.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards