Direktlänk till inlägg 29 augusti 2015

Märklig känsla

Av Sirpa - 29 augusti 2015 18:54

Dagen har skridit fram i en underlig blandning av vila och diverse sysslor.
Har sovit vid två tillfällen.
Vaknat och känt mig ledsen och övergiven....

Har drömt obehagliga drömmar och vaknat med den känslan inom mig...tagit med drömmen in i mitt vakna tillstånd.

Det som just nu berör mig illa är att jag mist en vän som stått mig väldigt nära.
Det gör ont!
Jag mäktade inte med att vara ett sista val som människa i dennes liv och då fick det bli en total brytning istället.

Första dagarna klarade jag som ingenting då det var så mycket på arbetet med möten som sedan ledde till fast tjänst för mig.

Just detta med att få ett sådant glädjebesked är sådant som jag vill dela min min bästa vän....som inte längre finns vid min sida, blev jag medveten om efter nån dag.
Det känns tomt!

Det kommer ständigt in nya människor i mitt liv och det känns fantastiskt.
Men att mista en vän som betyder så oerhört mycket för mig...känns overkligt.
Det gör jätteont i hjärta och själ!

Livet är ju så..
Människor kommer och går.
Några glöms snabbt och andra lämnar öppna, blödande sår.

Där står jag nu...med ett öppet sår, som tar hårt på mig.
Ett stöd i mitt liv är borta, har varit det ett tag nu.
Den människan har så mycket viktigare saker att reda ut och försöka få ordning på att jag valdes bort.

Visst kan det tyckas egoistiskt från min sida, att känna behöv av kontakt.
Men från att ha haft det dagligen till att det bara dog ut till ingenting....
Från att ha haft en stor betydelse i en människas liv...till att bara vändas ryggen.
Vi räckte inte till för varandra....

Märklig känsla!

Den kommer att gå över, det vet jag.
Men jag är sådan att jag låter känslor och tankar flöda fritt, sortera och lägga åt sidan.

Sådant som min vän kallade för Känslodravel....

Saknar dig vid min sida!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards