Direktlänk till inlägg 27 januari 2016

Riktigt tung Tisdag...

Av Sirpa - 27 januari 2016 12:28

Vaknade flera gånger på natten av att kroppen värkte.
Herregud så jag hade misshandlat den under flytten, dagen innan!

Drack vatten, gick på toa och bara jobbade med tanken att om några timmar måste jag vara pigg nog för att jobba.
Tog ett par Alvedon och lyckades sova lite till.

Stor kopp kaffe och ett par skivor hårt tunnbröd i magen innan det var dags att komma i uniformen.
Började jobba 6.30

Tog bilen till depån för att få vila kroppen.Hade bussflytt först på schemat och det fick igång mig lite.
Sedan iväg en vända till Arlanda.
Kall buss.Samma jag körde till verkstan förra veckan.

Var så slut i kroppen och knoppen att allt gick på ren envishet...
Felanmälde bussen som kollegan sedan fick.Då hade den blivit varm men nåt läckte och var fel.

Tog mig hem på långrasten.
Värmde på Ärtsoppa som min dotter skickat med.
Somnade sedan utmattad i sängen och sov en timme.
Alldeles darrig när jag vaknade.

Försökte göra något.
Packa upp, städa ur skåp....vilade i sängen kort och fortsatte.
Insåg till sist att jag måste bara vila så jag skulle orka jobba mera senare.

Gick igenom månadens räkningar.Ser tufft ut.Lånar av äldsta dottern för att få månaden iland.
Inkomsten släpar ju en månad som timanställd.

Skit att behöva göra så!
Strider mot allt jag står för....
Men men...nästa månad är jag ikapp.
Får gnaga på ramarna några månader nu så jag kan komma på rätt köl igen.

Inget blev ju bättre av att jag dessutom varit sjuk och tappat inkomst!!

Åkte iväg och körde en Arlandatur igen.Fick byta ut den sjuka bussen på Arlanda...Uppsala kom och fixade skiftet.
Åkte åter med en pigg och fräsch Scania.

Lämnade bussen för städ och tvätt.
Snabbt till Coop Extra och handlade hårbalsam och mat jag måste ha.

Kom hem genomtrött!!
Bytte om och tog på starkt kaffe.
Fixa mackor med korv och potatissallad.

Vilade kort och laddade batterierna.
Sedan var det uppackning, sortering, städ och plock som gällde till närmare 23 innan jag inte orkade mera.

Mångder med grejer ska ner i källarförrådet och där är det inte tomt ännu.H hämtade hallmöbler idag och i källaren är ett trasigt skrivbord.
Fick ett korrekt kontrakt också som Ludvigssons gjort ändringar på.
Skönt få det klart.

Somnade som en klubbad oxe efter att ha skrivit lite med mina tjejer som vill veta hur det går för mor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards