Direktlänk till inlägg 3 maj 2020

Har så ont

Av Sirpa - 3 maj 2020 06:48

Min högra lårmuskel bråkar med mig.
Riktigt jobbigt när jag har att göra en massa härhemma och den hindrar mig.

Kände av den redan första dagarna jag började köra de bussar jag nu har att använda mig utav i linjekörningarna som är mitt tillfälliga arbete.

Det system som gör till körningen på detta ställe gör att jag inte kan använda farthållaren i samma utsträckning som jag brukar i mina körningar.
Så det blir ett ständigt tryckande med höger ben på gasen och jag känner att det är just detta som ger smärtan.
Samma ställning timme ut och timme in.

Kör på detta vis 40 mil varje dag.
Klart att det blir problem när kroppen inte är van.

Har nu haltat omkring hela helgen och det tar kraft och ork.
Smörjer med Voltaren på kvällen inför nattens vila. Vågar inte döva smärtan på dagarna då jag är rädd att skadan förvärras när jag inte känner smärtan.

Måste hela tiden tänka på hur jag använder lårmuskeln då benet liksom viker ner sig när jag belastar fel. Detta resulterar i att jag kan ramla omkull på de mest underliga ställen.
Som igår när jag bakade äppelkaka till dotterns födelsedag och lyfte ur plåten från ugnen.
Belastade benet fel och det högg till i lårmuskeln med sån smärta att jag höll på att fara in i spisen med plåt och allt.

Hela dagen hade jag mycket att göra som jag sparat till mina tre lediga dagar.
Saker jag verkligen ville göra.
Allt blev gjort och det under stor smärta.
Var in i vagnen en stund på eftermiddagen och vilade då orken tröt
Sov en stund och höll då benmuskeln varm, det hjälpte en stund.

Jag måste imorgon måndag då det är dags att köra samma bussar igen, klura ut hur jag ska sitta på den gamla stolen och försöka belasta benet på nåt annat vis.
Annars vete sjutton hur detta blir.
Använda farthållaren mera och låta ekodrivingen bli på gult och kanske rött till och med, några dagar tills detta ger sig.

Nåt måste jag göra innan det blir så illa att jag inte kan jobba.
Det finns inte tid till att vara sjukskriven.
Varken tid eller råd till det.

Så många är sjuka i dessa tider så min körning behövs.

Ont gör det oavsett.
Började nu denna söndag med att smörja in Voltaren så jag kunde gå ut och släppa ut hönsen.

Får se vad som händer. Ska försöka vila benet mera idag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards