Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Dricker kvällskaffe....

Av Sirpa - 3 juni 2016 22:38

Ligger här i min svärsons bädd, med lilla barnbarnet sovande bredvid mig.
Har nyss varit ner på undervåningen, till köket och bryggt mig en kopp starkt kvällskaffe.
Så gott!!

Innan dess gick jag till hönshuset och stängde om hönsen så inte räven tar dem på natten.
Så gulligt med en hönsmamma i ett av värpredena, med sina pipande kycklingar intill sig.
De andra satt och sov på sina pinnar.

En av hönsen stängde jag in i en egen bur över natten då den visade tendenser att må dåligt.
Inte pigg alls och de andra var på henne och bråkade.
Så hon får ha eget rum inatt så får vi se hur hon mår imorgon.

Jag kom hit vid 16 tiden hemifrån Västerås.Till Prästgården.
Det var ett rungande åskväder under bilfärden och regnet hällde ner.
Välbehövlig urladdning efter dagar av rejäl värme.
+ 25 - + 28 grader i skuggan.
Idag jättekvavt innan åskan.

Min dotter bakade tårta och jag fixade mat åt oss.
Sedan gick barnbarnet och jag ut till sandlådan.
Sandslottsbygge och körning med maskiner i sanden, frontlastare och annat som intresserar den lille herrn :)
Pappa har ju grävmaskiner så det är ju inte konstigt.

Vi pratade om ditten och datten.
Om åskan som ännu mullrade i fjärran.
Jag har redan med mina barn, avdramatiserat åskväder och de gör lika med sina barn.
Åska är inget att vara rädd för.

Mamma åkte iväg på aw med sina kollegor.Pappa var i Stockholm så vi fick em och kväll för oss själva.
När leken i sandlådan var klar väntade ett bad i lilla badkaret.
Sedan dusch på det.
Lillkillen hade sand överallt :)
Alla kläder i tvätten.

Ätit hade vi gjort tidigare men det blev ett litet kvällsmål medans jag diskade.
Sedan följde en timmes läsning av Bamsetidningar som lillkillen kunde utantill :)
Vid 21 tiden började hans ögonlock bli tunga, till att straxt falla i djup, trygg sömn.
Jag gick upp och fixade med diskmaskinsurplock och annat stök.

Kvällskaffet fick sällskap av lite smörgås.

Känner mig trött och nöjd med dagen.
Körde två vändor mdh bussen bara.

Satt en stund ute på trappen och bara njöt av att vara i stillheten på landet.

Detta är ett ställe som jag trivs med, hos min dotter och hennes familj.
Kommer ner i varv här...
Älskar att vara med lillkillen som tycker om sin mormor :)
Mummo som han kallar mig för.

Min lilla gullunge!

Straxt skall jag sova.
Dottern kommer hem under natten.
Svärsonen är kvar i Stockholm.

Imorgon skall vi hitta på något kul tillsammans.
Innan jag mot eftermiddagen far hemåt.
Ska jobba extra på Söndag.
Depå Uppsala...körning via Cityterminalen till Norrköping

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards