Direktlänk till inlägg 17 september 2016

Tankarna är många

Av Sirpa - 17 september 2016 17:59

Har nyss vaknat efter ett par timmar av utmattad sömn.

Kraschade fullständigt när jag kom hem till tomma lägenheten....
Ingen pratig och skrikig Lovan som mötte upp mig...bara tomhet och tystnad.

Jag stod mitt på rumsgolvet och grät och skrek om vartannat.
Kände mig som en bödel...
Såg mig omkring bland alla saker och filtar som var Lovans.
Hela lägenheten var ju anpassad efter henne.
Klätterpelaren, alla leksaker överallt på golvet.Gottispåsar
Innätade balkongen och kattlådan därute.
För hennes behov om hon inte hann in i badrummet till den andra lådan.
Filtarna på stolar och i soffan.
Matskålarna i köket....

Ja hela lägenheten var ju Lovans bostad, där hon levde.

Nu är hon borta...för alltid!
Kommer inte att se hennes stora ögon bakom soffan där hon skrämt drog sig undan, utan anledning.

Den skrikande, kringrusande och stressade lilla tjejen har tystnat för alltid.
Hon behöver inte oroa sig för någonting.
Inte protestkissa i sängen och på mattorna....eller om det var ett rop på hjälp i hennes stressade, oroliga värld, så fylld av rädslor.

Min lilla älskling har fått frid...

Och jag måste ta mig vidare utan henne...det är så fruktansvärt jobbigt!!
Saknar henne så!!

Undrar hur många djurägare det är som älskar sin familjemedlem så mycket ett denne väljer att släppa taget om den lilla, för att djuret skall få må bra.
Att den lille inte skall behöva leva ett ovärdigt liv.

Stundtals känner jag mig som ett monster, som tog mig rätten att beröva henne livet...
I nästa stund tar hjärta och barmhärtighetstänk över och i slutänden vet jag att den sistnämde känslan kommer att segra.

Det är en tung väg att vandra dit, utan min lilla älskling.
Jag saknar henne varje sekund!
Allt påminner om henne.
Precis allt!!

Jag vet att hon nu har det bra.
Hon har fått ro och behöver inte vara rädd.

Om ett par veckor får jag hämta hem henne igen, i en lite urna och sedan är vi tillsammans igen, så länge vi själva vill.

Titti är ännu kvar i köket i sin urna.
Min sorg och saknad har ännu inte klingat av och det dröjer länge.
Nu ligger där ännu en sorg som tynger mitt hjärta.
Mina tjejer.

Titti och Lovan.

Hoppas de finner varandra i katthimmelen och busar tillsammans där.

Titti och jag fick 15 år.
Lovan och jag endast 7 månader...

Vila i frid mina hjärtegryn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards