Direktlänk till inlägg 27 september 2017

Köttgryta

Av Sirpa - 27 september 2017 18:53

Testar nya lergrytan för första gången.
Får känna imorgon hur det kommer smaka.

Fixade till en köttgryta av fläskytterfile, stekfläskbitar, kryddig korv, marinerade vitlöksklyftor, torkad tomat och lite annat smått och kryddigt.

Eget hopkok med andra ord.

Den står i ugnen nu och bara myser, med nerdstängd ugnsvärme.

Jag har ont efter smällen på cykeln imorse.
Värker i magen, revbenen och nacken ömmar.

Har ändå grejat härhemma en del.
Vikt tvätten som jag tvättade igår.
9 maskiner med allt som ännu var kvar från det jag plockade hem, efter vi tog ner förtältet.

Fick nya kläder på jobbet idag.
En skjorta, kjol och slips.
Hade behövt byxor.

Fixade maten, körde disk och plockade ur maskinen.
Har ätit soppa och olivbröd efter jobbet.
Nu ikväll fick det bli tunnbröd med rejäla bitar Brieost.
Kände att jag behöver energi för att orka jobba imorgon, med smärtan i kroppen.

Ringde Vårdcentralen och bad om råd.
Fick rådet att söka läkare om jag blev sämre
Om jag fick svårt att gå eller så.

Under ett par dagar kommer jag att ha riktigt ont efter en sådan smäll lät sköterskan meddela. Framförallt i revbenen.
Samt att jag säkert får blåmärken överallt.

Då vet jag vad som väntar.

Betalade månadens fakturor.
Kontaktade bilens försäkringsbolag om höjning av körsträcka och autogiro.
Skönt få det gjort.

Så helt lat har jag inte varit.
Imorgon upp 2.45 igen
Veckans sista arbetsdag och det ser jag fram emot, tre dagar ledigt.

Min älskling jobbar kväll och jag hade helst haft honom härhemma hos mig.
Hans ryggslut börjar ge med sig och det är bra.

Ska snart borsta tänder och krypa ner i sängen.
Får se om jag kommer ur den imorgon bitti...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards