Direktlänk till inlägg 31 augusti 2018

Hon vill bli våran :)

Av Sirpa - 31 augusti 2018 21:53

Vi fick ett godkännande från Nova idag.
Hon vill bli våran kisse för resten av sitt liv och det gör mig så oerhört lycklig.

Jag har ju saknat en egen katt enda sedan min sorg över Titti och Lovan lagt sig som ett fint minne i själ och hjärta.

När jag strött tjejernas aska på Öland och släppt taget om dem, kände jag mig straxt redo att ta in en ny tassprydd raring in i vårt liv.
Sedan har tiden gått och vi har haft fullt upp jag och sambon.
Häromdagen började jag prata om hur han ställde sig till att vi blev med katt.
Nån vovve är ju inte tal om sålänge vi jobbar som vi gör.
En vovve kan inte vara ensam mera än kortare stunder.

Så den biten får vi lov att skjuta på framtiden. Han tyckte också att det är väldigt tomt utan några tassar härhemma.
Vi bestämde tillsammans att det får bli en kisse först.
Den kan ju vara själv utan att må dåligt.
Vi kommer ju hem varje dag fast så olika tider.
Vissa dagar är vi hemma hela tiden och båda två.

Jag började titta mig omkring efter kisse.
Allt från kattungar till olika katthem.
Fråga mina döttrar om råd.
La ut anrop på facebook.

Kom sedan till sidan för Eskilstuna Djurskyddet
Såg där en tjej på 3 år som jag fastnade för.
Pratade med min dotter som bor i Eskilstuna om det katthemmet.
Hon pratade väldigt gott om dem och hade dessutom jobbat som volontär hos dem för 7-8 år sedan.
Så hon kände till stället.

Jag knåpade ihop ett mejl till dem om kissefröken som heter Nova.
En tigrerad fin dam

Ringde dem sedan dagen efter och kom till en mycket trevlig kvinna.
Vi kom överens om att vi skulle komma på besök hos Nova på katthemmet.

Jättespännande!

Jag tittade efter flera ställen och annonser men bestämde sedan att vi träffar Nova gumman så får vi se vad hon tycker om oss.

Idag vid 11.30 var där.
Kom in på katthemmet efter att ha hälsat på Ann som välkomnade oss.
Sedan fick vi hälsa på en svart kissefröken vid namn Elsa som var så kelig.
Sedan två herrar som hette Cesar och Gus.

Vi valde själva att hälsa på dem och prata lite med dem först innan vi tog oss an Nova.
Hon hade lugnt sett på när vi kelade med de andra.
Som att hon visste att det blir hennes tur straxt.

Hon började genast att prata med oss.
Kelade lite och gick sedan runt till de andras boenden och morsade igenom stängslet.
Vi busade lite, kastade boll och hon trivdes.

Hon hade så skön stil som jag fastnade för direkt. Det var hon som bestämde, ingen annan.
Hon åt upp sin mat som låg i skålen.
Satt och tittade ut.
Kom fram när jag ropade på henne.
Pratade mycket och vi tog foton på henne.

Helt bedårande tös.
Jag föll för henne fullständigt.
Så underbart vacker, rar, snäll och gullig kattjej.
Småbusig, nyfiken, lekfull och självständig.
Stark i kroppen och så vackert tecknad.

Hon är steriliserad, chipmärkt och hon har fått de sprutor hon skall ha.

Se bara vilken sötnos

Vi bestämde oss efter hennes godkännande.
Hon adopterade oss som hennes nya föräldrar.

Så vi blev med katt idag :)

Jag var överlycklig och det bubblar i mig hela tiden med vetskapen att på Måndag åker jag hem med Nova till oss, hennes nya hem
Hennes föralltidhem som hon valde idag.

Vi skrev papper och skakade hand.

Det hände mera kul saker när vi åkt därifrån.
Skriver mera imorgon.
Nu sova för att jobba imorgon.

 
 
Diana

Diana

1 september 2018 20:42

Sååååå vacker!!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Sirpa

1 september 2018 21:28

Ja hon är helt bedårande :)
Helgen går så himla sakta fast jag jobbar långa dagar.
Längtar till Måndag då jag kan hämta hem henne.
Våran Prinsessa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards