Direktlänk till inlägg 23 september 2018

Praktisk Fredag

Av Sirpa - 23 september 2018 07:26

Nu var det sista arbetsdagen för mig på Flix/Axon.
Kändes konstigt att inte jobba den sista dagen.
Jag var ju hemma sedan älgolyckan i onsdags.
Kroppen var stel och öm ännu efter smällen, chocken och allt som hänt.

Natten som gått hade jag sovit så hårt. Fullständigt utmattad efter allt.
Kände att jag verkligen behövde det då hjärnan fungerade bättre bara efter riktig sömn.

Sambon var redan på sitt körpass sedan många timmar tillbaka.
Tog mig kaffe och kände hur det sunda tänket återvände.
Ryggen var stel och jobbig några timmar.

Jag hade tvättstuga bokad så det var bara att pallra sig ner.
Jobbkläderna måste tvättas och lämnas åter.
Skjortor och väst.
Sambons skjortor behövde också tvätt då han hade så få.

Tvätten var snabbt klar och upphängd. Doftade gott hemma.
Nova hade mycket att berätta om denna morgon. Tror att hon kände av att allt var lite annorlunda.
Gjorde iordning mat till sambon skulle komma hem efter jobb och gym.

Jag tog över bilen direkt när han kom och åkte till jobbet.
Lämnade igen låskort, nyckel till damtoan och kläder.
Tog i hand och tackade för mig.

På dagen hade en från företaget ringt mig, ett krystat samtal jag lika gärna varit utan.
Olyckan var väl orsaken till samtalet men också mitt val att lämna.
Jag behöver ingens medömkan i något.
Valet att hoppa av det jobb jag hade var mitt eget, efter hårda ord från chefen givetvis.
Men jag valde att gå istället för att vara kvar i nåt jag inte fick en chans att må bra i.

Att jobba under orimliga tider på dygnet och schema som kastar en fram och åter mellan dygnets timmar utan hänsyn till en människas dygnsrytm/vila fungerar inte för mig.
Jag var nummer två som tog steget bort från detta.
En kollega gick veckan före mig.
Flera söker annat då de känner lika.

Nu lämnade jag allt bakom mig och är ledig en vecka innan jag ger mig in i det nya.
Det skall bli spännande.

Åkte till öb efter besöket på fd arbetsplatsen.
Handlade sånt vi behövde. Batterier till brandvarnare tex. Godis som jag var sugen på.
Kom hem jättetrött då det var ansträngande med allt jag företagit mig de timmar jag var ute.

Gjorde snart kväller.
Krafterna återvänder fint men sömn är väldigt välkommet känner jag.
Går i grubblerier hur jag löser min lediga vecka.
Grundplanen var ju att åka till dotterns husvagn på måndag och ha några dagar för mig själv innan hon och barnbarnet kommer ner.
Nu står jag ju utan bil, så vi får se hur jag gör.

Behöver verkligen dessa dagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards