Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

Härlig körning

Av Sirpa - 28 oktober 2018 09:32

I Fredags efter att jag kört till Kungsör för att skjutsa ungdomar till och från ett stall, så for jag åter till depå Västerås.
Städade bussen, parkerade den och startade upp en annan.

Då var det så mycket folk som skulle med att det var en fullstor buss som jag skulle ha.

Konfirmander från Hökåsen till Stiftsgården i Rättvik.
Jag rullade dit i god tid då det var vid rusningtid på Fredag eftermiddag. Köer överallt.

Barn vid en förskola intill gillade verkligen bussen jag kom med.
Vsk bussen.

Kvällen blev lång då vi lämnade Västerås 20 minuter senare än beräknat.
Det var väldigt mycket trafik och mörkret lade sig snabbt.

Kom till Rättvik 19.45
Lastade ur och hade sedan inget annat val än att ta en 45 minuters rast.
Fick kaffe och smörgås inne på Stiftsgården.
Träffade trevliga människor där.
Jättehärligt och stämningsfullt.
Älskar det lilla kapellet.


Rullade hemåt sedan.
Lite trafik och bra flyt.
Städade ur bussen. Tankade och fixade.
Var klar vid midnatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards