Direktlänk till inlägg 31 mars 2019

Sista för Mars

Av Sirpa - 31 mars 2019 21:21

Nu blir detta sista inlägget för denna månad.
Jag har hållit på med att förbereda de smörgåstårtor jag ska bjuda på imorgon eller på tisdag på jobbet.

Det är mycket jobb med dem.
Purjolök ska småstrimlas.
Tonfiskburkar öppnas, tömmas på vattnet som jag sparar till Nova.
Katter älskar tonfiskspadet från burkarna.

Kokade och skalade en massa ägg.
Isbergssallad strimlades.
Majonäsburkar gick det åt två stycken.
Äggen hackades ner i smeten.
Salt och kryddor.
Det blev en stor smet till de tre stora smörgåstårtor jag nu förberedde.

Gick åt fem förpackningar med Polarkakor.
Rörde om allt noga så det blev en jämn och fin smet innan detta sedan breddes på brödrundlarna.

Alla tre faten täcktes med plastfolie och förvaras nu i kylan på balkongen.
Under filtar och mattor så inga fåglar kommer åt dem.

Kommer nog göra en till imorgon innan de sedan garneras snyggt.
Vi är ju många på depån i Västerås så det går åt.

Fotot jag lägger ut är från en smörgåstårta jag bjöd på förra året.
Ett smakprov på hur de kan komma att se ut.

Annars har jag vilat en del idag.
Efter lunchen tog jag en dryg timmes sömnsväng på soffan.
Sov riktigt tungt för jag hade svårt att ta mig upp i vaket tillstånd igen.
Men sedan var jag pigg.
Behövde tydligen den återhämtningen.

Imorgon fortsätter jag med vätskefastan.
Känns så oerhört skönt när kroppen känns lättare. Inget plagg stramar längre utan sitter bra eller lite för löst.
Vill ha bort en hel del kilon till.
Löpträningen är nu inte långt borta
Kanske vågar jag mig på en joggingstund på löpbandet i veckan.

Min tå som jag slog i under fredagskvällen gör ännu rejält ont och är ingen vacker syn.
Har nog fått sprickor i den.
Den är så missförgad och svullen ännu.

Nageln kommer helt klart att trilla av så småningom.
Den bredvid ömmar litegrann bara så den klarade sig bra.

Så denna tå sinkar min träningsstart en del.
Är det spricka i den så tar läkningen längre tid om jag börjar springa.
Är ju dessutom tålöpare.

Klantigt av mig men inget att göra åt i dagsläget.

Den kommande veckan har jag skolkörningar.
På måndag efter jobbet är det Mammografi.
Det är jättebra med dessa undersökningar.
En hel del extra skolturer inlagda på mig under veckan.
Är ju ledig helgen så det blir bra med timmar
extra varje dag.

Nova har varit bråkig idag.
Klättrat på diskbänken och köksbordet.
Trotsig som sjutton har hon varit.
Skrikit på mig och blängt trotsigt.
Hon har verkligen haft en dålig dag.
Det kan ju djuren också ha.
Tror att hon sovit för lite. Ville säkert vara vaken och med mig när jag grejat hemma.

Ringde och pratade med min son.
Han mådde inte så bra.
Hade jobbigt hjärtflimmer som ska åtgärdas morgon.
Fanns inte personal idag.
Han har haft det förut och de har fått bukt med flimret.
Stackarn var jättetrött.
Vilopuls på 100 så det är fullt förståerligt.
Jättekämpigt för kroppen.

Ska ringa och checka imorn hur det gått.

Nu ska jag sova för att orka upp imorgon 4.00
Skönt med en ledig dag där jag kunnat hålla på med mitt eget bara.
Inte behöva flänga iväg någonstans.

Imorn 1:a April.
Bäst att passa sig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards