Direktlänk till inlägg 31 mars 2020

Ont i fingerlederna

Av Sirpa - 31 mars 2020 16:21

Fattar ingenting längre.
Mådde bättre imorse när jag vaknade.

Dagen har gått och jag har hängt lite tvätt, plockat med källaren så Nova kunde vara därnere och kanske få tag i de möss som finns där

Riktigt blåsigt och kallt ute så jag har inte varit många minuter ute.
Bara när jag gått mellan huset och husvagnen.

Nu när det är eftermiddag har jag ont som sjutton i fingerlederna.
Framförallt på höger hand.

Blir så förbaskat trött på att ha ont nånstans hela tiden.
Är det inte huvudet så är det lederna.
En stund på dagen när jag låg och vilade kändes det som jag hade feber. Hostade upp skräp ur luftvägarna som inte smakade direkt gott.
Kollade inte febern och det gick över efter en stund.

Har nu inget annat val än att bara vila och ta det lugnt. Hålla mig inomhus och varm.
Trodde att det inte skulle behövas någon smärtlindring men gav upp.
Gör för ont i lederna.

Hoppades för mycket på tillfrisknande så det kickade mig rakt i nyllet.
Inget jobba denna vecka som det känns nu.

Får göra som Nova.
Kura ihop mug och vila

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards