Direktlänk till inlägg 30 oktober 2022

Vilar i mängd

Av Sirpa - 30 oktober 2022 06:03

Det tog ett tag innan min hjärna gav med sig och gick med på att faktiskt vila, vila och åter vila.

Kom ju hem i Torsdags efter försök till att ha lite husbilssemester i Malingsbo.
Har nu vilat, sovit, läst böcker, tagit nån pyttepromenad, ätit, vilat vidare och sovit hela nätter nästan utan avbrott.

Det gör susen.

Nu är det Söndag morgon tidigt.
Klockan är just nu bara 5.40 och den ställdes ju en timme tillbaka inatt så jag har sovit länge.

Båda katterna har sovit tätt intill så det har varit varmt, trångt och mysigt i sängen. Alla tre har vi snarkat ikapp.

Tjejerna åkte till stallet då det är deras tur att ha morgonfodringen och utsläp.
Jag har bryggt på väldoftande morgonkaffe och slöar i sängen med en god kopp i handen.

Luftvägarna börjar öppna upp sig och jag snyter och hostar ut en massa eländigt skräp därifrån.
Det onda i halsen är borta.
Vänster öra som jag ömmade i har givit med sig.
Har inte hostat något inatt.
Inget jag vaknat av iallafall.

Nu gäller det att dra i handbromsen.
I dessa lägen brukar jag köra igång livet till minst 50% och gärna mera.
Nu ska jag vila vidare i ett dygn till iallafall. Minst!
Verkligen känna att detta är hållbart.

Vill inte bli som i Torsdags, plötsligt rejält risig igen.med hosta, värk och illamående.

Det Är ett segdraget elände denna skitinfluensa som givit sig på mig.
Som många andra också dras med har jag sett i fb inlägg.

Jag är inne på min andra bok.
Den jag nu läser utspelar sig i Örebro.
Där har jag ju bott ett år och vistats en del så jag känner igen platser och gator.

Boken handlar om några kvinnors kamp med livet och hur galet fel tillvaron blir när kvinnor/flickor inte går trygga i staden.
Det är en våldtäcktsman på cykel som håller till i stan och det görs inte mycket för att få honom fast.

Intressant bok som visar hur samhället fungerar. Just denna boks berättelse är påhittad givetvis men detta förekommer ju ständigt i våra liv.

Det är återigen endast brottsoffren som ska skydda sig.
Inte gå ute ensam, undvika vissa platser, inte klä sig på ett sätt som lockar män osv osv.... Detta tugg som ständigt florerar överallt.

Männen som utför brotten är det så ofta så synd om.

Nu ska jag läsa en stund och sedan sova lite till.
Ska ha frukost klar när tjejerna kommer hem vid 9 tiden.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards