Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Uppvaknande

Av Sirpa - 28 mars 2014 07:16

Vad jag längtar efter känslan av glädje och lycka när jag vaknar.
Det är faktiskt inte så länge sedan som det var så.
Vaknade med min älskade bredvid och kände en sådan lycka att det hotade spränga bröstkorgen....
Det varade inte länge....

Lika bra ju det,att inte sväva omkring bland de rosa molnen som ändå inte var riktiga,utan bara något som skapats ur en dröm som visade sig,inte vara genomförbar.
Känner mig lite korkad såhär efteråt,att jag tillät mig ryckas med i någonting som inte ens existerade.
Planerna för framtiden var bara en härlig dröm,skön att leva i en stund men som gör så ont att lämna och landa i verkligheten.

En sak har jag lärt mig ur detta och det är att lycka varar inte länge,så det gäller att njuta av den sålänge det bara går.Tids nog så kommer verkligheten ikapp.

Nu har jag så börjat bygga på en egen framtid.
Den ser verkligen annorlunda ut,samtidigt inte då jag vill ha kvar sådant som jag älskade i tillvaron med mannen jag ännu älskar.

Jag började med att skaffa bil,en som håller ett tag och som jag tycker om.

Fastnade direkt för modellen.
Sävsjö vet jag är bra då min älskade har en av äldre årsmodell.
Tittade på inredningen och sedan var jag eld och lågor.
Denna ville jag se!
Väntade två dagar innan jag tog tag i saken för att lugna mig och tänka sunt.
Hade jag råd? Ja :)
Vart skulle jag ha den?
Det ordnade dottern:)
Vart fanns den?Visade sig vara bara några kilometer bort.
Vi åkte dit,dottern och barnbarnet.
Letade i snålblåsten och en säljare kom till undsättning.

Gick in i den och blev dökär direkt:)
Vilken vagn!!
Som gjord för mig.

Det fanns allt i den som jag ville ha och lite till.
Resonerade sunt och såg oss runt.
Superbra säljare :)
Hon kunde läsa av mig vad jag var för köpare.

Det dröjde inte länge förrän jag bestämde mig.
Jag köper!
Det var Min vagn.

Så blev det.Jag får låna till handpenningen av min mor.Ett litet snabblån som jag betalar åter fort.
Har pengarna men jag har dem utlånade i min tur till behövande:)
Bra att kunna hjälpa.

Om 5 dagar hämter jag hem min Alfred.
Så Emil och Alfred är mina älsklingar i livet nu:)Mina killar.

Det som nu står på tur är att hämta hela mitt bohag på Lördag.
Har en klump i magen inför det,skär i hjärtat att ta steget fullt ut ur vårt samboskap,men nu är det så.
Livet går vidare och inget blir bättre av att bryta ihop,utan med rest rygg ta nya tag och skapa ett liv igen.

Jag är bara så övertygad om att något bra väntar ur detta hemska som vi gått igenom jag och kärleken.
Något bättre!

På Söndag skall jag gå på en lägenhetsvisning i Kungsör.
Håll tummarna!

Jag vill återigen känna glädje när jag vaknar.Just nu är det sorg i mitt hjärta! Djup sorg som gör ont!
Men jag överlever,det har jag gjort förr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards