Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Gillar ordning och reda hemma

Av Sirpa - 8 januari 2015 16:20

Nu är Julen över och likaså de övriga långhelgerna.
Har ledig dag idag, fast det var tänkt från början att jag skulle jobbat extra, för en kollega med sjuka barn.
Nu blev det inte så och det är jag glad för:)

Tog tag i allt härhemma istället, efter träningspass och dusch, frukost och en pyttekort vila i soffan.

Först och främst kändes det bra att jag fick tvättat allt som låg och väntade, sånt jag inte tagit mig tiden att fixa.
En liten matta, festklänningar och en jacka, samt badlakan som låg på vinden sen flytten...som luktade gammal källare.
Sedan all vanlig tvätt förstås...det blev 6 maskiner totalt.
Lyan är full av tvätt som hänger på tork:) doftar jättegott!

Tog bort Tittis gamla toalåda, som blivit sunkig med åren.
Ersatte med en ny som jag köpte från Gekås i höstas.
Den är lite mindre, med en hög kant.
Får bättre plats i mitt lilla badrum.
Titti har godkänt den:)

Sedan var det ju massor med julpynt som skulle plockas ned och packas noga i kartonger, som jag bar ner från vinden.
Hittade på mina fina juldukar däruppe som jag saknade innan Jul:)
Nu har de fått plats med det övriga juliga.Tycker om ordning och reda.

Julgranen kläddes av med stor omsorg.Har ju inhandlat pyntet från London och hittat en del gammalt i gömmorna i butiker.
Chokladkottar och kulor fick en egen skål, i väntan på att någon äter upp dem.

Tinade upp mat som jag fryst in efter Pers 30 års fest.Renskav och potatisgratäng.Jättegott
Kaffe och Saffransskorpor samt pepparkakor bakade av min dotter och barnbarn:) Extra goda då, fyllda av kärlek!

Dammtorkade hyllor, tog fram prydnadssaker som vikt plats åt julpynt.
Planterade om blommor från julgrupper som delvis vissnat ner.
Bytte gardiner till ljusa och fina, det röda åkte in i garderoben, snyggt ihopvikt.

Hade hela dagen levande ljus tända.
Värmeljus med jordgubbsdoft.
Det är så fridfullt med ljus.

Monterade på ljusramper bakom tv:n som ger ett fint ljus så fort tv:n är på.
Kopplat till Usb utgången.
Smarta grejer:)
Fick den av min yngsta dotter.

Rotade även i skafferiet.
Skönt att få en överblick så jag vet vad som finns på lager.
Städade badrummet.

Sist av allt bar jag upp allt som skulle undan, upp på vinden.
Gran och kartonger.
Ordning och reda ska det vara hemma.Det är så mycket lättare att hålla efter de dagar då jag jobbar mycket, har annat och göra än städa.

Gillar sådana här dagar då jag kan plocka med det jag känner för.
Pratade med min käresta och min dotter på sms.

Sitter nu och bara slappar..med en skön känsla inombords.
Mitt hem är iordning och jag har tagit det väldigt lugnt med allt.
Bara njutit av att pyssla omkring utan stress och krav

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards