Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Vaknade till fågelsång

Av Sirpa - 6 april 2015 06:37

Söndagen/Påskdagen tillbringade jag och Titti i husvagnen.
Tog endast en kortare promenad ner till havet med dotter och Bassetvalpen Ludde.
Även deras katt Ville följde med oss:)
Han gillade inte havet som väsnades mycket, då det var blåsigt och kallt.

Skönt att komma ut lite.
Men sedan frös jag så hemskt.
Hade undertemp hela dagen.
Kände mig febrig men det var åt fel håll i kroppstemperaturen.

Satt sedan i min bädd med tröja, raggsockor och mysfilt.
Titti och Ville höll mig sällskap.

Kändes lite kymigt att inte kunna göra det jag tänkt här på Öland, under Påsken.
Hade tänkt träna och vara i rörelse och umgås med dotterns familj.
Nu blev det sängläge istället.
Sov, läste, bloggade.
Det var ju också kul förstås:) Bara att leva i det som råder.
Kroppen kräver vila och det skall den få.

Sov sedan hela natten ovaggad.
Fantastiskt med tanke på att jag inget gjort under dagen.
Tydligt tecken på att vilan är nödvändig.

Det regnade mest hela eftermiddagen.
Jag blev bjuden på mat i andra husvagnen.Det som var kvar av Påskmaten dagen innan.
Gott!
Hade ingen större aptit men åt lite ändå.

Lade mig redan vid 21 tiden för natten.

Vaknade tidigt denna Annandags morgon.Fåglarna sjöng överallt i träden och jag hörde Canadagässen flyga över i sina formationer.
Våren är verkligen här.

Hör nu havets brus lite dämpat.
Hoppas på en vacker soluppgång som jag kan avnjuta genom husvagnsfönstret.
Ger mig inte ut denna morgon.
Känner mig inte pigg nog ännu.Halsen lite skrovlig och tempen låg fast jag har jättevarmt i vagnen, fryser.
Kollade tempen nyss och den var på 35 grader.
Min normala kroppstemp är låg annars med 36.4
Kroppens varningsklocka ringer och jag lyssnar, vilar och återhämtar mig.

Dricker kaffe.
Ljuset tänt.
Älskar dessa fridfulla stunder:)
Titti har gått ut en stund.
Jobbigt för henne att ta hand om mig hela tiden:)

Familjen åker hemåt idag då de börjar jobba imorgon.
Jag har en dag till som jag fick av en rar kollega.
Han kör mitt imorgon.

Blir skönt att njuta av tillvaron här ett dygn extra.
Hoppas bara att mina krafter återvänder snart.Annars blir det tuff färd hem de 47 milen som Titti och jag skall färdas.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards