Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Fixat vattnet i vagnen

Av Sirpa - 10 maj 2015 20:58

Nu har jag bytt ut den del som hade gått sönder, för att kunna använda vattnet i vagnen.

Det var knöligt och trångt att komma åt, men min finska sisu vägrade ge upp.
Så nu har jag vatten i kranarna:)
Till spolingen i toan och varmvatten i beredaren.
Superskönt!

Vagnen är ju en 94:a så det är ju inte konstigt om saker börjar falla för ålderstrecket.

Kul att kunna fixa själv.
Jag är ju sådan att jag vill förstå funktionerna med allt och då är det lättare att byta och fixa.

Fyllde på vatten försiktigt.
Drog igång pumpen och lyssnade.
Stängde av och checkade så allt stod rätt till.
Fyllde upp varmvattenberedaren.
Sedan ett par kannor till i vattentanken.
Kollade alla kopplingar så inget läckte.
Såg bra ut överallt.
Testade nya kranen i köket som Caravan bytte i våras.
Den är kanonbra:) jämn och fint duschmunstycke med bra tryck.

Kände mig nöjd och glad när allt var igång.
Pumpen går jämt och fint.
Fick lite extra träning då den vattenpost som finns 100 meter från min vagn var avstängd eller sönder.
Så det blev Servicehuset längre bort som gällde:)
Hämtade med 13 liters kanna därifrån

Tycker om att greja med min husvagn.
Ju mer jag lär mig om den, dess lättare blir det om något behöver göras.

Hann njuta av den biten när nästa fel dök upp.Tvärstopp i avloppet i badrummet!
Fick inte loss det hur jag än försökte.
Skruvade loss vid handfatet.
Tror att nåt hänt vid avloppstanken.
Det gick inte ens att blåsa luft genom slangen så något är helt blockerat.

Det får jag ta tag i imorgon:)
Ordnar sig alltid.
För att komma åt avloppstanken måste jag in under min bädd.
Blir en del stök och bök...
Men så är det:)

Nya tag imorgon!
Nu sova

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards