Direktlänk till inlägg 11 maj 2015

Vill ju så himla gärna ha....

Av Sirpa - 11 maj 2015 11:10

Redan förra året i Juni anmälde jag mig och min dotter till Göteborgsvarvet 2015.
Hade alldeles nyligen genomfört loppet för första gången:)
Medaljen var min, jag hade klarat loppet, tagit mig runt 21 km.
Kändes superbra!!

Jag har tränat och försökt hålla mig i form hela vägen sedan dess.

Hälsan har svikit stundtals.
Förkylningar och nu senast även lunginflammation.
Det sätter käppar i hjulet, helt klart.

Min dotter kommer inte att starta.
Hon skadade svanskotan och ryggen efter en rejäl skidvurpa i vintras.
Det satte stopp för hennes träning, fullständigt.
Hon kunde knappt gå eller sitta de första veckorna.

Jag själv hade kommit i riktigt bra form i början på året.
Så kom en rejäl förkylning.
Lät den läka ut innan försök till träning.
Hade kommit igång bra igen då kroppen slog bakut.
Jag hade arbetat hela sjukdomstiden och straffet blev lungorna.
Så total vila i 14 dagar innan jag försiktigh kunde göra någonting.

Krafterna fanns inte!

Har nu gått en del, småjoggat och börjat röra på mig mera för var dag.
Känner eftef och lyssnar på kroppen.
Var ut 7 km i Lördags.
10 km igår Söndag i tung sand.
Idag Måndag blev det drygt 8 km.

Gnetar på det jag klarar.
Joggade lite längre sträckor idag.
Lite styrketräning.

Grunden finns i min kropp.Det gäller bara att jag nu får igång löpningen och att andningen håller.
Att lungorna pallar.

Fick veta när jag åkte in akut till Sjukhuset i Köping, efter Ekg och lungröntgen, samt andra prover att jag var i mycket bra fysisk kondition.
Det var skönt att veta.

Så jag lever på hoppet och med kämparglöden brinnande, att jag skall starta i Göteborgsvarvet 2015.
Den går av stapeln 23/5.

Jag vill ha med mig årets medalj hem därifrån.
Vet också att om jag beslutar mig för att starta så kommer inget att kunna hindra mig från att fullfölja loppet
Det skall vara att jag tar så slut att jag rasar ihop, det är det enda!!

Jag vill och jag ska:)

Göteborg!
Vi ses sedan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards