Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Titti och jag slappar idag :)

Av Sirpa - 15 maj 2015 15:23

Dagen började med en powerwalk runt Norrböda och vidare till Böda Hamn.
Strålande solsken men huu...vilken iskall blåst!

Jag är så förälskad i den Öländska naturen.Kan vandra i timmar och bara njuta av alla stenmurar, väderkvarnar och blommor.
Känner mig så hemma här på något vis.Mår så himla bra här:)

Kommer ju hit tidigt på våren och redan då är naturen så skön.
Har sagt det i några år att jag så gärna vill åka hit även på vintern.
Få uppleva hur allt ligger i vila.

Det gröna är så oerhört grönt och himlen sådär extra blå och strålande.
Som idag när luften är så klar och kall.
Nere vid Böda Hamn kom inte vinden åt så hårt, vilket inbjöd till frosseri av foton.
Ett gäng vackra svanar gled omkring en bit ut i viken.
Så graciöst underbara.
Tyvärr för långt ut för min mobilkamera.

Flaggan fladdrade stolt i vinden.

Solstrålarna glittrade i vattnet.

Min favoritbåt Leva var nu uppdragen på land.
Tycker om namnet:)
Den ger mig energi och en vägvisning till det jag verkligen vill göra, fullt ut.
Leva :)

Fortsatte mitt motionspass hemåt husvagnen.
Passerade kyrkan.
Även idag var vaktmästaren igång med skötseln av gravar och växtlighet.
En rogivande, vacker viloplats.

Återvände till Titti i husvagnen efter 9 km i benen.Kall och vindpinad i lederna.
Idag kostade det energi att vara ute.

Tog min dusch, tvättade en maskin kläder.Skönt få träningskläderna rena till jag ska hem.
Intog en välbehövlig frukost.
Gick och diskade innan Titti och jag tog beslutet att resten av dagen fick bli en slö och slappardag:)

Det inbjöd inte att vara ute i kylan.
Vi trivs ju så i vårt boende.
Njuter av den fantastastiska bukett jag fick i Onsdags, på min födelsedag.
Den står vackrare än någonsin på bordet i förtältet.

Varje gång jag ser den känner jag mig så älskad.Fylls också av en längtan till givaren.
Ska bli härligt att när tillfälle ges,tacka och tala om hur mycket den betyder för mig:)

Tittis och mitt förtält doftar nu av nytvättade kläder.
Fräscht!
Vi har nyss ätit lunch och tagit en tupplur i bädden.
Hör hur grannarna huserar med bygget av sina boenden, inför sommaren.

Resten av dagen skall jag ligga och läsa.Pratade med min yngsta dotter tidigare.

Får kommentarer på mina blogginlägg från någon jag inte känner.
Någon Robert...
Denne verkar trivas med att läsa om mitt liv och mina tankar:)
Skojigt!
Alltid kul om mitt liv kan tillföra någon posiv energi.

Tack för trevliga kommentarer.
Publicerar det mesta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards