Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Mor och bussvård :)

Av Sirpa - 20 maj 2015 11:45

Igår när jag jobbade eftermiddagspasset var jag inte riktigt glad i själen.
Mådde rent ut sagt skräp efter Måndagens incident med aggressiv kund.

När sådana saker händer, som tur väldigt sällan, så har jag stort behov av att prata.
Ventilera, vrida och vända på allt för att sedan kunna släppa och gå vidare.

Jag har har haft stort stöd av kollegor och vänner på Facebook och även fysiskt.
Vi har samtalat på jobbet.
Gruppchefen frågade hur jag mådde och det kändes betydelsefullt.

Det är ju inte mer än nån vecka sedan som en annan kollega i Västerås fick blåbärssoppa hällt över sig då hon inte godtog en gratisåkare i sin buss.

Mina döttrar har tagit väl hand om mig alltid när det hänt något som fått mig ur själslig balans.
Så även denna gång.
Äldsta dottern på förmiddagen.
Yngsta dottern kom ut till mig då jag arbetade.
Jag plockade upp henne i Kungsör dit hon kommit med bil från Surahammar.
Allt för att finnas för sin mor som behövde prata.

Hon åkte med mig till Skinnskatteberg och åter Köping.
Vi pratade och pratade.
Det hjälpte mig oerhört att åter hitta tryggheten i mitt arbete.
Känslan att jag gör någonting bra.
Tron på människans godhet återvände.

Mina döttrar är fantastiska på att ge sin mor det hon behöver.

När körningen var klar hjälptes vi åt att städa och tvätta bussen.
Sopa, skura golv och fylla på allt som behövdes.


Vi parkerade en ren och snygg buss på sin gastankning.

Åkte sedan hem till Kungsör.
Till en glad Titti katt och god kopp kaffe innan dottern for hem till sitt.

Hon skulle upp och arbeta tidigt men ställde ändå upp för mig som hon gjorde.
Älskade barn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards