Alla inlägg den 15 november 2016

Av Sirpa - 15 november 2016 22:21

Natten som gick var hyfsat lugn ifrån drömmar.
Vaknade tidigt och kände hur migränhuvudvärken tryckte bakom ögonen.
Försökte somna om men det gick inte alls.
Bara att gå upp, lätt illamående och se till att få i mig tabletter.

Ville var hungrig lät han mig veta, med hög och bestämd röst.
Serverade honom hans mat och drog mig sedan hopkrupen ner i min säng igen.
Låg och kastade mig fram och åter, kallsvettig och kvidande med migränen dunkande i tinningarna.

Hittade till sist en ställning som fungerade att ligga stilla i.
Illamående började ge vika då jag hade tagit en tablett mot den också.
Somnade utmattad och sov i 4 timmar till.
Vaknade helt groggy, huvudet ömt och svidande.

Ville var jättehungrig igen, mjauade han, så det var bara att stiga upp.
Samtidigt började oväsendet från lägenhetsrenoveringen bakom min vägg.
Ett oljud som jag inte kommer undan någonstans.

Bingo!
Perfekt en dag som denna med migränens efterdyningar i pannan.

Fick i mig frukost.
Pratade med kärestan via messenger.
Det var ett liv utan like från grannlägenheten och till sist tog jag på mig kläder och flydde ner i källaren, för att komma ifrån ljudet.
Trodde jag skulle bli galen av allt slipande och bilande, borrande och smällande, i ett!!

Gick igenom mitt förråd och letade fram julpyntet.
Tog det lugnt med allt och plockade iordning bland kartongerna därnere.
Vilade stundtals.
Gick upp med nån låda till lägenheten.

Benen darrade av ansträngning i trappen.Drack vatten och gick ner igen efter att ha pustat en stund.
Fortsatte greja.
Var så trött och irriterad till sist att jag gav upp.
Kunde ju inte vara i källaren hela tiden.
Bar upp det sista och pustade ut med vattenflaska i handen.
Genomsvettig och darrig.

Herregud vad jag kände mig värdelös!!!
Helt slut av detta lilla.

Duschade och såg till att få i mig kaffe och smörgås.
Efter ett tag slutade oljudet från grannlyan och det blev lugnt.

Jag somnade på soffan av utmattning och sov nästan 2 timmar.
Jösses!!
Vaknade och var alldeles yr.
Piggnade till lite och lagade till mat.
Åt och diskade.

Sedan var det inte mycket som blev gjort.Degade i soffan.
Älsklingen ringde 2 gånger.
Saknar honom fast vi sågs en kort stund igår.

Har nu lagt mig att sova....så trött!

Av Sirpa - 15 november 2016 21:34

Om inte annat så för pipandets skull :) Det vill jag uppleva!
Mat som säger till när den är klar att ätas.

Älsklingen köpte sig mat till sin rast på jobbet och medans vi talades vid så hörde jag hur det pep.

Förstod inte vad det var för ljud så han berättade att det var maten som berättade att den var lagom varm att ätas :)

Dessutom vällagat, gott och nyttigt

Måste bara prova.

Pipet gillar jag verkligen :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards