Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Sirpa - 5 juli 2016 16:27

Efter frukosten imorse gick jag ner till stranden, till min egen solstol som jag fått pass till :)

Igår blev jag kontrollerad då jag låg i min stol för första gången.
Vem som helst får inte tillgång till dessa stolar.
Noggrann ordning :)
Gillar det!

Tog på en gång ett bad i havet.
Så grymt varm dag igen.
Sanden så het att jag brände fötterna på den...vad ont det gjorde!!
Känner nu att fotsulorna är lite ömma och svullna.
Många andra gjorde på samma vis.

Fick upp parasollet som Denny fick lov att hjälpa mig med igår.
Den var så hård att jag inte rådde på att öppna upp.
Idag hittade ja rätta knixet :)

Efter ett par timmar fick det bli en kaffe i baren.

En vän på fb tyckte att det såg så tomt ut där jag var, men jag tar ju inte bilder på människor.
Allra minst av de som är klädda i badkläder.

Efter några timmar till fick det räcka med sol.
Gick bort till affären och inhandlade frukt och dryck.
Till rummet, trött och genomvarm.
Hopp i duschen innan en god lunch smakade, sittande i sängen.

Så skönt att stänga in mig några timmar på mitt svala, sköna rum.
Låg och sov över en timme.

Lägger ut några av morgonens bilder i detta inlägg då den verkar kommit bort.

Gick 6 km bort förbi våran buss.
Fick fina bilder längs vägen.

Av Sirpa - 5 juli 2016 16:11

Skrev ett härligt inlägg imorse om lite träning och fina foton.
Den kommer inte igenom...
Vet inte vad som felar.
Provar med denna för att se så det funkar.

Av Sirpa - 5 juli 2016 09:37

Denny hämtade bussen igår så jag inte behövde ut i värmen mer än nödvändigt.Det bar iväg direkt efter middagen.

Räckte med att gå utanför dörren så rann svetten.
Jag var yr stundtals....har ju lite svårt med så hög värme.
Över +30 som det var igår.
Luften stod helt stilla.
Jag höll till många timmar på rummet denna dag...hela siestan.


Ilastningen blev rörig, tog tid,  tydligen är det så på sådana här resor.

Jag blir förvirrad och trött när det inte är ordning.
Allra helst om det sedan blir gnäll över varm buss också, vilket inte går att göra något åt när vi blir stående länge just pga att det tar tid att lasta.

Just detta gör att jag tar mig en extra funderare på om jag är lämpad för sådana körningar.
Min hjärna behöver någon form av ordning för att fungera tillfredställande.

Bra att jag får prova denna resa.
Den är ju lite extra med all den utrustning som behöver flyttas i stort sett varje dag.
Jag är också jätterädd att ha sönder något instrument...

Till slut var alla inne och vi kunde åka iväg, en bit för att återigen stanna för att fixa fram en sak som glömts.

Körde några kilometer till ett torg där vi stannade och lastade ut all utrustning ur bussen.
Alla hjälptes åt och det gick bra, snabbt och smidigt.

Allt riggades upp på scenen och sedan in i bussen igen och iväg en bit bort, därifrån gick musikanterna i parad till torget.

Satt och lyssnade på musiken och sången.
Alla är jätteduktiga och jag kände mig så stolt över att vara bussförare till detta gäng :)

Det tidigare stöket föll i glömska då de levererade så fantastiskt bra.

Köpte mig mjukglass i en butik som hade självservering.
Olika smaker av mjukglass med strössel i mängd, godis och annan topping.
Sedan betalade man efter vikt.
Jättehäftigt :) Vore något att införa hemma i Sverige.

När spelningen var över så häntade Denny och jag bussen som han ställt en bit bort.
Det är svårt med parkeringar här då de är stränga som sjutton.
Man får lås på framhjulen och personbilar fraktas bort.
Får sedan hämtas mot en hög avgift.
Vi skulle säkert få böta jättemycket för vår stora buss.

Lastade noga denna gång.
Jag var inne i bagageutrymmet och tog emot när andra langade in.
Tungt och svettigt men det var det värt när grejerna ligger ordentligt.
Blir lättare att lasta ut sedan.

Denny lämnade av oss vid hotellet och körde sedan bussen till sin uppställning 2 km bort.
Han köpte sig en elmoppe som han ska ha med på såna här resor :)
Smart!
Bara att vika ihop och lägga in i bussen.

Klockan var mycket då vi anlände till hotellet.
Ungdomarna fortsatte med sitt stojande till väldigt sent.

Jag låg och pratade på messenger med min älskling som jag längtar väldigt efter.
Somnade vid 2 tiden...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards